#1 Skrevet Desember 13, 2009 Har en 2004 modell a4 1,8tq, chippet.. Når jeg gir gull gass og kommer opp i høy fart og turtall så kutter motor! Har byttet n75 ventil til n75h og satt på bsr optiflow luftfilterkit, ellers er alt originalt. Hva kan problemet vere? Coiler er utskiftet for 10 000 km siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 14, 2009 Trolig wastegate som henger får jeg fortalt av en kollega som er tidligere VAG-mekaniker. Motoren går i nødprogram pga for høyt ladetrykk. Må du stoppe motoren og starte den på nytt for å få fullt liv i den igjen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 14, 2009 Nei motor går som normalt uten omstart. Er slik att om jeg gir på skikkelig for å oppnå høy fart og akselerasjon så kutter motor et lite øyeblikk for å så komme for fullt igjen rett etterpå, føles nesten ut som jeg får mindre å mindre krefter dess høyere turtall jeg får om du skjønner, vanskelig å forklare! Men om jeg ikke har full gass så skjer ikke dette, da kan jeg gå helt til rødmerkingen uten problemer! Får feilmelding i vag-com om noe med ladetrykket ja, husker ikke helt hva som står i meldingen, men noe med boost, pressure og upper limit vertfall:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 14, 2009 Nei motor går som normalt uten omstart. Er slik att om jeg gir på skikkelig for å oppnå høy fart og akselerasjon så kutter motor et lite øyeblikk for å så komme for fullt igjen rett etterpå, føles nesten ut som jeg får mindre å mindre krefter dess høyere turtall jeg får om du skjønner, vanskelig å forklare! Men om jeg ikke har full gass så skjer ikke dette, da kan jeg gå helt til rødmerkingen uten problemer! Får feilmelding i vag-com om noe med ladetrykket ja, husker ikke helt hva som står i meldingen, men noe med boost, pressure og upper limit vertfall:p Få på igjen org N75,så blir du nok kvitt problemet.Turboen lader nok for mye,så den går i nød. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 14, 2009 Det kan godt hende, men tror jeg vil prøve med n75-j ventil isteden for original:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 14, 2009 Hvilken chip har du da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 14, 2009 Hvilken chip har du da? Chipsenter herøy som chippet bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 14, 2009 Chipsenter herøy som chippet bilen Hadde samme problem med chipping på en tidligere Audi. Skal ikke nevne hvilken leverandør det var, men på min har jeg STORE mistanker om at det var oppsettet på programvaren som laga problemet. Skifta en hel del deler uten resultat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 14, 2009 jeg stemmer for n75. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 14, 2009 Hadde samme problem med chipping på en tidligere Audi.Skal ikke nevne hvilken leverandør det var, men på min har jeg STORE mistanker om at det var oppsettet på programvaren som laga problemet. Skifta en hel del deler uten resultat. Har ingen problem med å fortelle at det var min tuner som mappa bilen. Når man bytter til større turbo og dyser er det ikkje sikkert at alt går å mappe optimalt. En hel del deler var vel coiler som ikkje hang med og ei topp pakning som ikkje holdt mål? Det du fikk beskjed om å gjere var å justere wastegate armen, noko som aldri blei gjordt. Så å gå ut med at du har store mistanker om at det var mappinga som var problemet er vel litt merkelig?? Så vidt meg bekjent gjekk bilen som ei kule etter at dei nødvendige mekaniske tinga var justert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 14, 2009 Har ingen problem med å fortelle at det var min tuner som mappa bilen. Når man bytter til større turbo og dyser er det ikkje sikkert at alt går å mappe optimalt. En hel del deler var vel coiler som ikkje hang med og ei topp pakning som ikkje holdt mål? Det du fikk beskjed om å gjere var å justere wastegate armen, noko som aldri blei gjordt. Så å gå ut med at du har store mistanker om at det var mappinga som var problemet er vel litt merkelig?? Så vidt meg bekjent gjekk bilen som ei kule etter at dei nødvendige mekaniske tinga var justert? Legg merke til at det here dreie seg om en org.bil med chip KP. Om du vil legge ut om meir her så versågod. har ikkje nevnt nåke om ken som chippa før du sa det sjøl. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 14, 2009 Hadde samme problem med chipping på en tidligere Audi.Skal ikke nevne hvilken leverandør det var, men på min har jeg STORE mistanker om at det var oppsettet på programvaren som laga problemet. Skifta en hel del deler uten resultat. Jeg prøver først å skifte N75-ventilen igjen før jeg skylder på programmet:) Chipsenter har vel godt rykte på seg, etter det jeg har hørt:) Fikk jo et års garanti, så om det er feil med programvaren så gjør de vel opp for seg:) Men det er jo dette med å finne ut hva som er galt da:s 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 14, 2009 Jeg prøver først å skifte N75-ventilen igjen før jeg skylder på programmet:)Chipsenter har vel godt rykte på seg, etter det jeg har hørt:) Fikk jo et års garanti, så om det er feil med programvaren så gjør de vel opp for seg:) Men det er jo dette med å finne ut hva som er galt da:s God plan, du har H-ventil nå? Prøvde med J, C og H ventil på min. Sjekk også ladetrykket om du har sjans for det. Om den går over det trykket MAP sensor tillater, kan den kutte til nøddrift uten at du må ha av/på tenning før den går til normaldrift igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 14, 2009 Sidan bilen ikkje går i nød, kan det jo være at den får for lite fuel på et visst turtall og med høgt ladetrykk ,som gjer at den kutter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 14, 2009 Har også mest trua på N75 men kan godt se på det og prøve og hjelpe deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 14, 2009 Får feilmelding i vag-com om noe med ladetrykket ja, husker ikke helt hva som står i meldingen, men noe med boost, pressure og upper limit vertfall:p Sidan bilen ikkje går i nød, kan det jo være at den får for lite fuel på et visst turtall og med høgt ladetrykk ,som gjer at den kutter. Høres ut som den går i soft-limp(nødmodus) et øyeblikk før den går tilbake til normalmodus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 14, 2009 jeg hadde dårlig strøm på batteriet mitt forrige helg(kaputt) -da kom det en mjuk napping ved pådrag.akkurat som om den kuttet trykket. så kjøpte jeg meg nytt batteri på lørdag og det ble borte med en gang.(chippet steg 2) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 14, 2009 Har også mest trua på N75 men kan godt se på det og prøve og hjelpe deg Prøve n75 først:) fungerer ikke det så kan vi kikke nærmere på saken:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 14, 2009 Sidan bilen ikkje går i nød, kan det jo være at den får for lite fuel på et visst turtall og med høgt ladetrykk ,som gjer at den kutter. Kan nesten virke som du har rett, for det føles nesten ut som om bilen går bedre med litt reduksjon på gasspedalen, men så fort jeg har klampen i bånn en stund så kutter den, minner om den tida jeg kjørte trimma moped med for liten dyse i forgasseren:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 29, 2009 Fann du årsaken til problemet ditt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...