#1 Skrevet Desember 14, 2009 Etter at jeg hadde innbrudd i bilen min, så ble filmen som satt på førerdøra ødelagt. Å det som er mitt "problem" da, er jo skal jeg legge på ny film eller ikke: klø : Hadde det vært en vanlig bil, hadde jeg ikke tvilt: rolleyes Mitt spm er da. Hvis ikke firma som legger filmen på klarer å få rutene ordentlig i igjen, kan jeg kreve at de må gjøre det til jobben er ordentlig gjort? Altså, til bilen er like tett som den var før de begynte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 14, 2009 JA, det kan du kreve. Bilen skal ikke være dårlige i stand enn når du satte den i fra deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 14, 2009 Men så er jo spørsmålet om man kan kreve et firma i å opprettholde noe som bryter med lovverket for bil (forstår det som at det er snakk om rutefilm på "frem" dørene, noe som ikke er tillatt i Norge) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 14, 2009 Men så er jo spørsmålet om man kan kreve et firma i å opprettholde noe som bryter med lovverket for bil (forstår det som at det er snakk om rutefilm på "frem" dørene, noe som ikke er tillatt i Norge) Spiller da ingen rolle hvor det er de legger filmen, om du så hadde bedt de om å legge film på frontruta så skulle det da vært gjort riktig. Man betaler for en tjeneste og da skal arbeidet være deretter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 14, 2009 Jo det er jo greit nok, hvis det er et firma som i utgangspunktet har påtatt seg jobben og den gjøres dårlig. Men er filmen blitt dårlig pga innbrudd kan vel ikke firmaet lastes for det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 14, 2009 Jo det er jo greit nok, hvis det er et firma som i utgangspunktet har påtatt seg jobben og den gjøres dårlig.Men er filmen blitt dårlig pga innbrudd kan vel ikke firmaet lastes for det. Nei, helt sant det du sier her, men det er vell snakk om helt ny film? Da mener jeg at hvis firma tar ut ruten for å montere film så skal ruten være like tett som da den ble utmontert når den monteres inn igjen. Enig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 14, 2009 Det er jeg helt enig i ja! De er jo da fagmenn som utfører en jobb for eier. Litt vanskelig å tolke første innlegget, men er dette gjort i ettertid bør jo ting være på stell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 14, 2009 Skal på ny film, siden den andre ble ødelagt. Vet at det ikke er lov, men siden den filmen har sitti på i mange år, så bytter jeg den bare ut:) Det jeg er redd for er jo at bilen ikke skal være i samme stand når jeg får den tilbake. Lurer på å sote bakrutene helt ugjennomsiktige (er det 5 %?) Og ha bare litt på rutene foran, men tror ikke dette blir fint på sommern med taket nede og vinduene oppe. Hva tror dere? La med 2 bilder om noen vil sote rutene litt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 14, 2009 Syns du skal sote vinduene framme og vinduene likt. Noe annet tror jeg ikke blir fint på denne type bil. Som du sier kommer det til å se rart ut på sommeren.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 14, 2009 Men så er jo spørsmålet om man kan kreve et firma i å opprettholde noe som bryter med lovverket for bil (forstår det som at det er snakk om rutefilm på "frem" dørene, noe som ikke er tillatt i Norge) jo du har faktisk lov til det, opptil 12%. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 14, 2009 jo du har faktisk lov til det, opptil 12%. Hvor finner du info om det? Vis meg gjerne et sitat fra loven der dette står;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 14, 2009 Hvor finner du info om det?Vis meg gjerne et sitat fra loven der dette står;) Det finner han ikke for kjøretøyforskriften sier som følger. "3. Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom. Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). " 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 14, 2009 Det finner han ikke for kjøretøyforskriften sier som følger. "3. Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom. Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). " Ja, var liksom poenget mitt det:) skal godt gjøres å finne en lov der de sier det er lov:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...