Anbefalte innlegg

Lurte på en ting, jeg var ute og kjørte i ny snøen ikveld, og var så uforsiktig at jeg gasset litt formye i en en sving der det selvfølgelig var glatt, bilen min skled i ca. 10-15 km/t i en fortauskant, med engang etter det ble rattet på bilen min skev mot venstre ca. 20-30 grader fra nomal stilling.+ 1/3 av felgen er skrapet fra kanten. Er ganske stresset på hvordan jeg får fikset dette? kan det være en stor kostnad? skjedde nesten like ved der jeg bor, og bilen kjørte helt normalt utenom rattet som er skev.

Håper jeg kan få noen gode råd og hvor jeg kan ta med bilen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stor sjangs for at du har slått skjeivt noe i forstillinga di.

Legg deg under bilen å se om du kan se om bærearmen er bøyd eller om festene eller foringene dine er knekt/løsnet.

Hvis du ikke klarer å se noe, blir det mer oversiktelig om du tar av hjulet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er så lite som skal til for å få rattet skjevt at det er nesten umulig å se i mange tilfeller før man får nye deler ved siden av. Det er ihvertfall trolig en bærearm eller et styrestag som er bøyd..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki, takk. Skal prøve å se under bilen, er ikke noe flink med bil. Ellers får jeg ta kontakt med et verksted og få dem til å sjekke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette noe som fort kan bli veldig dyrt i en bil som min??????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette noe som fort kan bli veldig dyrt i en bil som min??????

Er vel lite på en audi som er billig.

Er bare dra å få et prisoverslag, blir vanskelig å tippe kostnader når man ikke vet nøyaktig hva som er ødelagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde dette på en Mazda 626 en gang, stålfelgen ble deformert, var bare å bytte til en annen stålfelg jeg fant hos huggern, og voila! :-)

Har du flaks er det bare felgen og ny hjulstillingskontroll, hvis ikke kan den hende noe er slått skevt ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde nøyaktig det samme for noen år siden med min. Da hadde jeg bøyd styrestaget. Var bare å rette det ut igjen og ta 4 hjulskontroll så var alt greit igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svarene alle sammen. Skal på til en mekaniker kompis idag, så får vi håpe på at det ikke er det verste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har vel kaskoforsikring på denne bilen regner jeg med, så om det blir veldig dyrt så kan jo du bruke den:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har vel kaskoforsikring på denne bilen regner jeg med, så om det blir veldig dyrt så kan jo du bruke den:)

Burde være MYE skade før man går til bruk av forsikring med påfølgende bonustap..

Det koster som regel mye mer i tillegg ved å måtte bygge ny bonus, samt at man har en egenandel, enn å betale ut skaden selv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal det "lønne" seg å bruke kasko snakker vi 30-40k og høyere, på summer under dette er det bare tull å bruke kaskoen, det blir mye dyrere til slutt p.g.a. bonustap. Slike reparasjonssummer får man ikke med et skjevt styrestag eller bærearm. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal det "lønne" seg å bruke kasko snakker vi 30-40k og høyere, på summer under dette er det bare tull å bruke kaskoen, det blir mye dyrere til slutt p.g.a. bonustap. Slike reparasjonssummer får man ikke med et skjevt styrestag eller bærearm. ;)

Ja selvfølgelig, men har man skadet de rette tingene og evt en dyr felg så blir det jo fort penger av det om man ikke skrur selv:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På A3'en min gjorde jeg det samme, der og var det styrestaget.

Kosta 1300kr for nytt, heiv det på på en kveld og så var man i gang igjen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var jeg innom verksted igår og fikk fikset problemet. Styrestaget var veldig lite bøyd, så vi gjorde ikke noe mer med det. Tok en 4 hjulskontroll med retting av forstilling, vips så var alt bra igjen :o) Nå kan jeg endelig smile igjen, heheh.

Igjen takk for all hjelpen!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.