#1 Skrevet Desember 15, 2009 Hentet hjem transporteren min i går fra Lillehammer.... En 2000\2001 2.5 TDI 88hk.. Merker ved kjøring at den har litt nykking\rykking innimellom... Som at den "holder litt igjen" på en måte... Så kan den virke normalt over lengre perioder, før man merker det igjen... En av de siste fjellovergangene så følte jeg at den ikke ville gi skikkelig, at den nøkket litt.... Så, 15 min senere, ved pådrag utav et "full stopp-kryss" så gikk den så det suset uten antydning til rykking.... Tenker litt på dieselfilteret jeg da, men har ingen erfaring med disse motorene.... Noen som har en formening\erfaring å dele? Skal sies at det ifølge selger skal stå en "Power-Box" på bilen som skal gi 112 hk og og 40-50 Nm ekstra... Det har han kjørt med i vel 3 år uten problem.. (Sitat selger) Av andre ting jeg merker, så går vanntemperaturmåleren i displayet litt av og på, men det rekner jeg med er dårlig kontakt i en lodding en eller annen plass...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 15, 2009 Det første jeg ville gjort er og tatt en diagnose, og tatt det derfra. Kan være at boksen er synderen. Temp.måleren din garanterer jeg deg for at det er temp.føleren, den kommer og går. Ligger nok en feil inne på denne også på instrumentet og motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 15, 2009 Det første jeg ville gjort er og tatt en diagnose, og tatt det derfra.Kan være at boksen er synderen. Temp.måleren din garanterer jeg deg for at det er temp.føleren, den kommer og går. Ligger nok en feil inne på denne også på instrumentet og motor. En diagnose med Vag-Com avslørte iallefall feil på temp.føleren ja... Så får vel skifte den.. Ellers var det ingen feilmeldinger som dukket opp.... Spørs om det kanskje er boksen som gjør det ja... Får sjå litt på tilkoblingene etc.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 16, 2009 Var og nøstet litt i ledningsopplegget rundt "powerboksen" i går kveld... Er en tynn ledning som er koblet innpå en av bilens originale med en "strømtyv".. Ser ut til at der kan være dårlig kontakt, da ledningene ser ut til å være for tynne for koblingen.... På prøvetur etterpå virker det som boksen ikkje har kontakt i det hele, da bilen går dårligere, da sikkert som originalt...... Men rykkingen var da borte..... Hvor er hovedkabelen koblet til på en slik boks? Må sjå litt på det om jeg skal fjerne hele greia... Er vel bedre å få chipet\programert den på skikkelig vis om jeg vil ha litt mer boost... Ser den lokale høggern har fått inn en 102 hk nå, kanskje jeg skal dra dit og kjøpe intercooleren... Vil den alene gi noe effekt i det hele, eller må det mer til? Er vel litt forskjell på 88 hk og 102 hk motoren, intercooler, dyser etc......? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 16, 2009 Når det gjelder tempføleren så er det ganske sikkert G62 bryteren på motoren som kødder, helt vanlig på disse og andre VAG biler. Hadde samme problemet på min, bytta den og alt i orden. Den styrer også endel til motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...