#1 Skrevet Desember 15, 2009 Trodde Tornadorød LY3D var en "tett" farge, uten behov for klarlakk over. Men så har jeg sett en Golf 3 med denne fargen, og noe som virker som kraftig klarlakkslipp. Er det variasjon på modellene, altså at noen har klarlakk mens andre ikke har det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 15, 2009 dei tidligaste modellane var uten klarlakk, ijallefall G2, den fåes i begge typer ja, eg sjølv synest att uten klarlakk er finast, ein får ein betre farge gjennspeiling då, Med klarlakk kan den virke litt Kvit/blank vist du skjønner. skulle eg ha lakket bilen ville eg ha gått for tett farge, ein bil bør jo polerest eit par ganger i året so falming er jo egentli ikkje noko problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 16, 2009 Takk for svar - det forklarer en del. Har sett på noen T-røde G3 i forbindelse med kjøp, og det må jo da være enklere å lakke opp bilen i T-rød-varianten uten klarlakk enn å begynne å fikse på klarlakkslippet når man er amatør. Tror jeg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 16, 2009 skal du fikse på klarlakkslippet må du slipe det ned og isolere det med event, fyller og så slipe den og lakke det på vanlig måte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 16, 2009 Foreldrene mine har en 09´Caravelle i det som i følge selger var Tornadorød. Fikk touch-up sett til denne, og det var uten klarlakk.. Men jeg er usikker på om det faktisk er tornadorød. Mener det er en Paprikarød også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 16, 2009 Paprikarød er mørkere enn Tornadorød. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 17, 2009 ok- vanskelig å si om den er mørkere enn den Tornadorød jeg kjenner fra eldre modeller. Men om det er Paprika eller Tornado er det i alle fall ikke klarlakk over. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...