Tornadorød på Golf: klarlakk eller ikke? Eller begge deler?

Anbefalte innlegg

Trodde Tornadorød LY3D var en "tett" farge, uten behov for klarlakk over.

Men så har jeg sett en Golf 3 med denne fargen, og noe som virker som kraftig klarlakkslipp.

Er det variasjon på modellene, altså at noen har klarlakk mens andre ikke har det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dei tidligaste modellane var uten klarlakk, ijallefall G2, den fåes i begge typer ja, eg sjølv synest att uten klarlakk er finast, ein får ein betre farge gjennspeiling då, Med klarlakk kan den virke litt Kvit/blank vist du skjønner.

skulle eg ha lakket bilen ville eg ha gått for tett farge, ein bil bør jo polerest eit par ganger i året so falming er jo egentli ikkje noko problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar - det forklarer en del.

Har sett på noen T-røde G3 i forbindelse med kjøp, og det må jo da være enklere å lakke opp bilen i T-rød-varianten uten klarlakk enn å begynne å fikse på klarlakkslippet når man er amatør. Tror jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal du fikse på klarlakkslippet må du slipe det ned og isolere det med event, fyller og så slipe den og lakke det på vanlig måte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foreldrene mine har en 09´Caravelle i det som i følge selger var Tornadorød.

Fikk touch-up sett til denne, og det var uten klarlakk..

 

Men jeg er usikker på om det faktisk er tornadorød. Mener det er en Paprikarød også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Paprikarød er mørkere enn Tornadorød.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok- vanskelig å si om den er mørkere enn den Tornadorød jeg kjenner fra eldre modeller.

Men om det er Paprika eller Tornado er det i alle fall ikke klarlakk over.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.