#1 Skrevet Desember 15, 2009 Hei! Har en A4 1.8TQ B6. Har lagt merke til at når jeg kjører når det er kaldt ute, så blir ikke motor temperaturen over 50-55 grader. Var ikke noe problem når det var varmere ute. Så tror det er termostaten som henger i åpen stilling.... Noen som har vært borti dette før og/eller har noen tips om hvordan det kan fikses? Eller MÅ jeg kjøpe ny termostat (ca 1200 på møller)? Er sånn elektrisk termostat.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 15, 2009 Hvis den er elektrisk, vil det komme feilkoder på den vil eg tro. Prøv å les av feillagrene før du begynner, bare for å forsikre deg. Dette gjør sikkert møller gratis for deg. Det kan jo tross alt være G62 temp. føler også. Den kan ryke sånn uten videre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 15, 2009 Blir det skikkelig varme i varmeapparatet? Er det det så kan det godt være G62 som indikerer feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 15, 2009 (endret) hmmm....har vært sånn ganske lenge (par måneder), å har allerede vært å sjekket feil kodene (dog i forbinnelse med noe annet), var ingen feil koder annet en airbag som jeg visst om fra før...... Temperaturen inne i bilen blir bare en lunk, så fremt at temperaturen på motor er lav. Hvis jeg har stått på tomgang eller kjørt sakte så stiger temp på motor å da stiger også temp inne i bilen. Så tror ikke det er noe galt med temp føler.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 16, 2009 bumpetibump 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 16, 2009 Nei, da kan det høres ut som termostat ja. Er jo tross alt ikke uvanlig at den ryker om bilen har rullet noen kilometer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 17, 2009 Var det jeg tenkte:) Noen som har erfaring med å "fikse" disse, eller er det bare å kjøpe ny? Hadde tenkt å gi den noen "klaps" med gummi hammer hvis det er bare at den henger litt....Kanskje den løstner da: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...