Anbefalte innlegg

Hei!

Har en A4 1.8TQ B6. Har lagt merke til at når jeg kjører når det er kaldt ute, så blir ikke motor temperaturen over 50-55 grader. Var ikke noe problem når det var varmere ute. Så tror det er termostaten som henger i åpen stilling.... Noen som har vært borti dette før og/eller har noen tips om hvordan det kan fikses?

Eller MÅ jeg kjøpe ny termostat (ca 1200 på møller)?:/

Er sånn elektrisk termostat....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den er elektrisk, vil det komme feilkoder på den vil eg tro. Prøv å les av feillagrene før du begynner, bare for å forsikre deg. Dette gjør sikkert møller gratis for deg. Det kan jo tross alt være G62 temp. føler også. Den kan ryke sånn uten videre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det skikkelig varme i varmeapparatet? Er det det så kan det godt være G62 som indikerer feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm....har vært sånn ganske lenge (par måneder), å har allerede vært å sjekket feil kodene (dog i forbinnelse med noe annet), var ingen feil koder annet en airbag som jeg visst om fra før......

Temperaturen inne i bilen blir bare en lunk, så fremt at temperaturen på motor er lav. Hvis jeg har stått på tomgang eller kjørt sakte så stiger temp på motor å da stiger også temp inne i bilen. Så tror ikke det er noe galt med temp føler....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, da kan det høres ut som termostat ja. Er jo tross alt ikke uvanlig at den ryker om bilen har rullet noen kilometer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg tenkte:) Noen som har erfaring med å "fikse" disse, eller er det bare å kjøpe ny?:/

Hadde tenkt å gi den noen "klaps" med gummi hammer hvis det er bare at den henger litt....Kanskje den løstner da: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.