#1 Skrevet Desember 15, 2009 (endret) Ekspansjonstanken min er full, men like herlig dukker dette tegnet opp i blinkende rødt i dashen Ikke noe unormale temperaturer på motor/olje, den kan finne på å blinke fra kald motor også. Virker som det er noe latent, for den lampa kommer og går litt som den vil. Hva er den lampa, og hvor begynner man å sjekke? Trodde den var for lavt nivå i tanken, men tydelig er den for noe temperaturgreier også. Men fra hvilken føler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 15, 2009 (endret) Dersom temperaturen på motoren faktisk er i orden, og nivået i eksp. karet er ok, så er det vel grunn til å tro at følerne krangler. Siden motortemperaturen ikke er normal, hadde jeg sjekket føleren i eksp. karet. En god mulighet til å koste på seg nytt eksp. kar. Stussen til overløpsslangen mellom karet og radiatoren pleier å knekke uansett. Ny føler sitter montert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 15, 2009 Jeg vil også tro det må være en føler, og da den eneste som er igjen å bytte er den som står i ekspansjonstanken. ALLE andre sensorer rundt om på motoren er splitter nye, så. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 15, 2009 Byttet den i fjor siden nippelen til slangen ut i bunn knakk, men jeg vet ikke da hvor lenge den tanken jeg fikk har stått tom. Men kan selvsagt være den føleren som plutselig skal krangle nå. Men hvorfor heter da advarselen "Coolant temperature warning light", er vel ikke som om det er noe galt med temperaturen på vannet? Før har den pleid å lyse/blinke når jeg har hatt for lite væske, da har det holdt med å fylle, men nå er det jo nok.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 15, 2009 Byttet den i fjor siden nippelen til slangen ut i bunn knakk, men jeg vet ikke da hvor lenge den tanken jeg fikk har stått tom. Men kan selvsagt være den føleren som plutselig skal krangle nå. Men hvorfor heter da advarselen "Coolant temperature warning light", er vel ikke som om det er noe galt med temperaturen på vannet? Før har den pleid å lyse/blinke når jeg har hatt for lite væske, da har det holdt med å fylle, men nå er det jo nok.. Det er samme melding (rødt lys) for lite vann og høy temperatur. That's why (= 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 15, 2009 Ok, det er jo kritisk begge deler, så... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 15, 2009 Dessuten; kjøpte du et brukt eksp kar så kan det være slutkörd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 15, 2009 jeg fikk det helt gratis faktisk Hva er delenr på det karet? Har møller/mekonomen det, eller bør jeg hente mer saker fra autohauz, jeg må ha litt mer der senere uansett. Skal preppe opp en ny topp rett på nyåret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 15, 2009 Det skal være 8A0121403A. Møller har det, koster vel ca 550 kr. Kjøpte ny til min her i høst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 15, 2009 Ok, ikke værre. Får handle inn en slik en. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 15, 2009 Det kan være dårlig kontakt til føleren også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 15, 2009 Har prøvd å rugge litt på den kontakta, byttet jo hele tanken forrige vinter. Plutselig så virker det, plutselig så blinker det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...