#1 Skrevet Desember 15, 2009 Hei! Noen som har vært borti at temperatur måleren (vann) i displayet detter mot 0, dette er en periodisk feil. noen som har noen gode forslag til feilsøking? har logget med vag-com mot temperatursensor via styreenheten og den viste rett temperatur selv om instrumentet viste 0. er det bare en sensor eller en mot styreenhet motor og en mot instrumentet? -feil på lodding på multikontakten bak instrumentet? -feil på sensor? -feil ved instrument? noen kjente feil på denne modellen som utløser denne feilen? bilen er en A6 1,8t 2002 AWT. på forhånd takk for svar. Mvh Lars Ivar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 15, 2009 Du har en tempsensor på selve motoren (stussen i bakkant) og en sensor nede på radiatoren om jeg ikke tar helt feil Hadde forøvrig samme feil på min A4 B6, men da i kombinasjon med gåen termostat... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 15, 2009 (endret) Du har en tempsensor på selve motoren (stussen i bakkant) og en sensor nede på radiatoren om jeg ikke tar helt feil Hadde forøvrig samme feil på min A4 B6, men da i kombinasjon med gåen termostat... Takk for svar. går ene til motor styreenhet og en til instrument? om ja veit du hvilken som går hvor? er ikke den ene (den ved radiator) termobryter for start stopp av vifte? Mvh Lars Ivar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 16, 2009 Kom forresten på at det også står en sensor i termostathuset også på min, dermed TRE sensorer av en eller annen grunn... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 16, 2009 På min 99 a6 så var det problemer med tempen i instrumentpanelet... Dette ble borte når jeg byttet tempføleren i bakkant av motoren. Den er enkell og bytte da den sitter med et klips; ta av kontakten, dra ut klipset og så er det bare og bytte temp føleren... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 6, 2011 den føler nede på radiator er vel for kjøleviften:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 7, 2011 Jeg hadde problem med min tempføler også, fikk feilkode. Tempføleren er "dual" så den gir et signal til instrumentet og et til hjernen. Var enkel å bytte, den sitter mellom motor og torpedovegg festet med en klips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...