Hvordan restaurere felgene MINE.

Anbefalte innlegg

Hei, ser mange tråder om oppussing av felger, men de fleste ser ut til å omhandle høyglans og farge...

 

Jeg vil gjerne fjerne fortaus-utslettet fra den forrige eieren på mine RS6 felger (originale Audi).

 

Jeg vil gjerne ha samme finish (og holdbarhet) som originalt, er det mulig? Og isåfall hvordan går jeg frem?

 

Tenkte lakkfjerner--> pusse vekk sår-->kaaaanskje sveise i sårene om noen vet hvilken legering det er/om det trengs--> pusse til nødvendig glans (minst mulig= mindre jobb og bedre heft for lakken)--> levere de til den lokale billakkereren.

 

Er dette grei skuring? Hvor fint papir må jeg avslutte med for å få original finish?

Vil jeg kunne få de lik som original med klarlakk?

 

Eller er glassblåsing ett alternativ? Må jeg pusse i etterkant da?

 

Setter pris på alle svar og tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Puss med 400 - 600 korn

kjør på med sprøytesparkel hvis skaden ikke er så stor

hvis skaden er stor, ville jeg brukt en form for flytende metal, vet at det finnes rep kit til alufelg der du får en kjemiskmasse du påfører. vil tro at det er skummelt å sveise, da felgen kan slå seg pga varme (bli urett)

 

de har repkit på biltema vet jeg, men pga den nye nettsiden klarer jeg ikke å finne den

 

Pulverlakkering vil holde best, men også dyrest. ellers får man vel felglakk på boks hvis du vil prøve det selv

eller levere de til billakkern ;)

 

Fant en how to på nettet

http://www.autopia-carcare.com/realwhda.html

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det settet fra Feiltema gir god finish, så er nok det ett alternativ, ja.

 

Er forøvrig ikke redd for å sveise heller, har jobbet med alu og alu-sveising i snart 15 år nå ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tak i Duxola idag, og felgene ligger hos dekksjappa for å valse av de gamle dekkene, håper på å få begynt imorgen, iallefall med Duxola, og kanskje litt pussing.

 

Så forøvrig ett sted noen mente Duxola skulle vekk fra hyllene, min lokale fargehandel kunne avkrefte dette, de kunne fortsatt skaffe opp til 5 liters dunker.

 

"dum på"

Er det fargelagg også på felger, ser sånn ut i den guiden det ble linket til???

"dum av"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe problem å sveise kantsår eller sprekker.

Skal du ha farge på de så har ikke legeringen du sveiser med noe å si heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg så smått begynt, og det viser seg at det var farge på felgene....

 

Da er det mindre nøye hva jeg sparkler med.

 

Måtte gi meg for det var rett og slett for kaldt, vannet fra høytrykkspyleren frøs på leggene mine!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.