#1 Skrevet Desember 15, 2009 Noen som har bilder eller vet eksakt hvordan dette lages på best mulig måte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 15, 2009 Er inne på tanken og bruke det selv på prosjektet mitt. Et option er kanske å få lagd en ring i alu som du kan vulke pucken fast i 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 15, 2009 Flotte hjemmelagde fester:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 15, 2009 Er inne på tanken og bruke det selv på prosjektet mitt. Et option er kanske å få lagd en ring i alu som du kan vulke pucken fast i trenger ikke vulke. når du strammer så sitter det som støpt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 15, 2009 Flotte hjemmelagde fester:) kan man bruke den orginale braketten? Junior eller treningspucker du har brukt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 15, 2009 kan man bruke den orginale braketten? Junior eller treningspucker du har brukt? Jeg fikk tak i 10mm alu plate.( eller var det 12?) å brukte som brakett. brukte vanlige pucker på motor å junior til gir. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 15, 2009 slik ser jo org. girkassefeste ut, hvordan får man brukt pucker her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 15, 2009 det er værre tenker jeg. jeg lagde til type 85. de er helt anderledes. mere som motorfestene, bare mindre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 15, 2009 det er værre tenker jeg. jeg lagde til type 85. de er helt anderledes. mere som motorfestene, bare mindre. I see... skal nok få det til med litt modding av pucken og borring av hull ut i bakkant av festet.... Bilder kommer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 16, 2009 Husk at det blir utrolig stivt med hockypucker som motor- / girkasse-fester. Det er også en fordel å ha puck på begge sider av det bærende metallet, slik at motor/girkasse kan bevege seg i begge retninger (sett fra "død" posisjon). Da blir belastningen på opphengsbolten(e) mye mindre, og det blir litt mindre støy i bilen. Ofte er sorte pucker harde, de blå er mykere. Senior puck er 3"x1" ~> Ø:76 x h:25 mm Junior puck er ~> Ø:60 x h:20 mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 16, 2009 Husk at det blir utrolig stivt med hockypucker som motor- / girkasse-fester. Det er også en fordel å ha puck på begge sider av det bærende metallet, slik at motor/girkasse kan bevege seg i begge retninger (sett fra "død" posisjon). Da blir belastningen på opphengsbolten(e) mye mindre, og det blir litt mindre støy i bilen. Ofte er sorte pucker harde, de blå er mykere. Senior puck er 3"x1" ~> Ø:76 x h:25 mm Junior puck er ~> Ø:60 x h:20 mm hmm... dette var innviklet ca 2. Jeg tenkte å lage 2 hull i plata og skru 2 pucker fast i denne med bolthodene nedsenket i den øverste pucken ut mot sidene i pucken. Deretter en bolt ifra bunn og opp i senter av puckene med nedsenket boltehode. Da vil jo NULL kontakt metall/metall, høres ikke det ut som en grei plan da Andersen? (ikke at dette var noe mindre innviklet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 16, 2009 http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=25_66_69&products_id=985 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 16, 2009 http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=25_66_69&products_id=985 JEJE...de er allerede bestillt! Men ellers takk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 16, 2009 Høres komplisert ut.... Men du har nok fått med deg poenget. 1) ikke metall mot metall kontakt 2) både dra- og skyve-kreftene virker på puckene Jeg ville ha laget motorfestene slik: En 10mm? bolt av god kvalitet (10.9 eller 12.9). En stor solid skive, eller flere En puck med 10mm hull Sveise på en lav kant, rør bit, rundt pucken i ca 1/2 puck høyde, dvs 3" innvendig diamter, hvis 3" pucker brukes ? En plate, f,eks. 12mm solid alu, med et 13mm hull, i senter (eller hvor du ønsker senter av motorfestet skal være) Sveise på en lav kant, rør bit, rundt pucken i ca 1/2 puck høyde ? En puck med 10mm hull Solid skive ? Motorfeste Solid skive ? Mutter Jepp jeg skulle hatt et bilde...men du kan jo bare dra en tur innom Budda å se på motorfestene hans Festene i innlegg #3 er fine, men med litt mer arbeid blir de perfekt. - en puck på undersiden også. Fikser da både dra- og skyve-krefter, opp og ned. - en rør bit sveist rundt puckene over og under. Tar opp dra- og skyve-krefter, fremover og bakover. Bolten ( i innlegg #3) får idag mye belastning, og mye metall mot metall bevegelse. Dette er slik jeg ville ha løst problemet, men det finnes sikkert mange andre minst like gode løsninger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...