Hockeypucker som motor/girkasse -fester?

Anbefalte innlegg

Noen som har bilder eller vet eksakt hvordan dette lages på best mulig måte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er inne på tanken og bruke det selv på prosjektet mitt. Et option er kanske å få lagd en ring i alu som du kan vulke pucken fast i

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er inne på tanken og bruke det selv på prosjektet mitt. Et option er kanske å få lagd en ring i alu som du kan vulke pucken fast i

trenger ikke vulke. når du strammer så sitter det som støpt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotte hjemmelagde fester:)

kan man bruke den orginale braketten?

Junior eller treningspucker du har brukt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan man bruke den orginale braketten?

Junior eller treningspucker du har brukt?

Jeg fikk tak i 10mm alu plate.( eller var det 12?: klø :) å brukte som brakett. brukte vanlige pucker på motor å junior til gir.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

slik ser jo org. girkassefeste ut, hvordan får man brukt pucker her?

phpThumb_generated_thumbnailjpg.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er værre tenker jeg. jeg lagde til type 85. de er helt anderledes. mere som motorfestene, bare mindre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er værre tenker jeg. jeg lagde til type 85. de er helt anderledes. mere som motorfestene, bare mindre.

I see... skal nok få det til med litt modding av pucken og borring av hull ut i bakkant av festet....

Bilder kommer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at det blir utrolig stivt med hockypucker som motor- / girkasse-fester.

Det er også en fordel å ha puck på begge sider av det bærende metallet, slik at motor/girkasse kan bevege seg i begge retninger (sett fra "død" posisjon). Da blir belastningen på opphengsbolten(e) mye mindre, og det blir litt mindre støy i bilen.

Ofte er sorte pucker harde, de blå er mykere.

Senior puck er 3"x1" ~> Ø:76 x h:25 mm

Junior puck er ~> Ø:60 x h:20 mm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at det blir utrolig stivt med hockypucker som motor- / girkasse-fester.

Det er også en fordel å ha puck på begge sider av det bærende metallet, slik at motor/girkasse kan bevege seg i begge retninger (sett fra "død" posisjon). Da blir belastningen på opphengsbolten(e) mye mindre, og det blir litt mindre støy i bilen.

Ofte er sorte pucker harde, de blå er mykere.

Senior puck er 3"x1" ~> Ø:76 x h:25 mm

Junior puck er ~> Ø:60 x h:20 mm

hmm... dette var innviklet ca 2. Jeg tenkte å lage 2 hull i plata og skru 2 pucker fast i denne med bolthodene nedsenket i den øverste pucken ut mot sidene i pucken. Deretter en bolt ifra bunn og opp i senter av puckene med nedsenket boltehode. Da vil jo NULL kontakt metall/metall, høres ikke det ut som en grei plan da Andersen? (ikke at dette var noe mindre innviklet)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres komplisert ut....: smil :

Men du har nok fått med deg poenget.

1) ikke metall mot metall kontakt

2) både dra- og skyve-kreftene virker på puckene

Jeg ville ha laget motorfestene slik:

En 10mm? bolt av god kvalitet (10.9 eller 12.9).

En stor solid skive, eller flere

En puck med 10mm hull

Sveise på en lav kant, rør bit, rundt pucken i ca 1/2 puck høyde, dvs 3" innvendig diamter, hvis 3" pucker brukes ?

En plate, f,eks. 12mm solid alu, med et 13mm hull, i senter (eller hvor du ønsker senter av motorfestet skal være)

Sveise på en lav kant, rør bit, rundt pucken i ca 1/2 puck høyde ?

En puck med 10mm hull

Solid skive ?

Motorfeste

Solid skive ?

Mutter

Jepp jeg skulle hatt et bilde...men du kan jo bare dra en tur innom Budda å se på motorfestene hans :)

Festene i innlegg #3 er fine, men med litt mer arbeid blir de perfekt.

- en puck på undersiden også. Fikser da både dra- og skyve-krefter, opp og ned.

- en rør bit sveist rundt puckene over og under. Tar opp dra- og skyve-krefter, fremover og bakover.

Bolten ( i innlegg #3) får idag mye belastning, og mye metall mot metall bevegelse.

Dette er slik jeg ville ha løst problemet, men det finnes sikkert mange andre minst like gode løsninger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.