#1 Skrevet Desember 15, 2009 Hei. jeg har en audi 200tq, når jeg trykker på "diff" knappen i midtkonsollen, så kobler ikke den inn som den skal, bare av og til den kobler inn og lyser grønt, men forsvinner like fort.. Noen som vet hva problemet kan vere? det er vell og en ledning jeg kan klippe slik den ikke kobler ut over 30kmt? Mvh Eivind Mork 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 15, 2009 Hei. jeg har en audi 200tq, når jeg trykker på "diff" knappen i midtkonsollen, så kobler ikke den inn som den skal, bare av og til den kobler inn og lyser grønt, men forsvinner like fort.. Noen som vet hva problemet kan vere? det er vell og en ledning jeg kan klippe slik den ikke kobler ut over 30kmt? Mvh Eivind Mork For å fjærne "fartssperra" på sperra ved 25km/t må du klippe den blå/hvite ledninga ved styreenheta under baksetet på høyre side;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 15, 2009 For å fjærne "fartssperra" på sperra ved 25km/t må du klippe den blå/hvite ledninga ved styreenheta under baksetet på høyre side;) Ja det er den altså? Har lenge stått med avbiteren og lurt på om det er rette ledningen, men har aldri klipt og prøvd;) du har ingen forklaring på det andre problemet mitt også vell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 15, 2009 hei! mener det står en magnet i bakakselen, hvis ikke den får strøm, funker ikke spærra. kan hende det er irr eller skitt i kontakten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 15, 2009 Tipper du har lekasje på en av de 2 slangene fra styreenheten under baksetet til arma på diffen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 15, 2009 Takker for hjelp, skal se om jeg finner ut noe når jeg kommer hjem fra sjøen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 15, 2009 Jeg har samme problem med min, bare at den ikke virker i det hele tatt. Skal sjekke ut i morra om det er det med lekasje på en av de slangene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 15, 2009 Jeg har samme problem med min, bare at den ikke virker i det hele tatt. Skal sjekke ut i morra om det er det med lekasje på en av de slangene. Da kan det være enveisventilen også. Plukk den av og prøv og blås i begge ender. Skal bare gå en vei. Sjekk også for bristninger på tilkoblingsstykket på styreenhet og arma på diffen. Har vært ute for at de har sprukket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 15, 2010 Da kan det være enveisventilen også. Plukk den av og prøv og blås i begge ender. Skal bare gå en vei. Sjekk også for bristninger på tilkoblingsstykket på styreenhet og arma på diffen. Har vært ute for at de har sprukket. Prøvde å blåse på den enveisventilen, lak litt gjennom på begge sider, sjekket også det tilkoblingsstykket det var sprukket som du sa, limte det så godt jeg kunne. Diff problemet ble bedre, men kobler inn og ut litt som den vill, og kobler altid ut over 30 kmt ca, men fartsperren er klipt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 15, 2010 Prøvde å blåse på den enveisventilen, lak litt gjennom på begge sider, sjekket også det tilkoblingsstykket det var sprukket som du sa, limte det så godt jeg kunne. Diff problemet ble bedre, men kobler inn og ut litt som den vill, og kobler altid ut over 30 kmt ca, men fartsperren er klipt! Har du skiftet enveisventilen? Hvis den ikke er helt tett vil du få problem med at den går av og på i takt med vacuum/turbotrykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 16, 2010 (endret) Har du skiftet enveisventilen? Hvis den ikke er helt tett vil du få problem med at den går av og på i takt med vacuum/turbotrykk. Nei har ikke prøvd å skifte enveisventilen, skal prøve det så snart jeg får taki en. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...