Ladelampa kan komme og gå (Golf 3 1.9 tdi) hvordan få ut dynamoen?

Anbefalte innlegg

noen som vet hvor man kan kjøpe slik spesialverktøy? kan wurth ha det, eller kun hazet?

edit: Vil noe av dette passe?

http://www.biltema.no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Motor/Spesialpipesett-for-dynamo/

og det hjulet skal ikke spinne rundt, og akslingen nesten ikke bevege seg? Står at det er fri hjul, men får være grenser på hvor mye frihjul det skal være..?

kjedelig å bruke ennå mer penger på noe som ikke er feil.. havner på 2000,- totalt for å få den til å lade igjen(hvis det siste er feilen)

Ny koster ikke mer enn ca 6500,-

anyone? får ikke sjekket selv da jeg ikke kommer meg på biltema pga uten bil..

og om det er hjulet som er synderen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser farlig ut som en av de to svarte til høyre i bildet passer. Ellers så stikker du innom en møller og spør om dem kan løsne det for deg;) Eller noen andre..

Hvor langt har dynamoen gått? Min hadde gått 240 000 når lampa begynte å lyse. Hjalp ikke med spenningsreg, da rotoren eller hva faen det heter var for slitt..

Romnes hadde billig dynamo til min.

Og ett frihjul fungerer som ett enveislager. du skal kunne rykke i det så dynamoen snurer. kun EN vei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer.. rykker jeg i det så følger dynamoen såvidt med.. men mener den kan spinnes begge veier?

men jeg har 120A dynamo og de ligger til prisen x2 an vanlige virker det som.. :(

Og hvis det hjulet kan byttes så er det det billigste for meg..

bilen har gått ca 195k nå..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det så ikke så dumt ut! Får ta noen tlf til de.. Men liker egentlig ikke å kjøpe slike deler brukte da de kan ryke når som helst? mtp km standen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

heftig pris.men var ikke så dyrt på bilextra. var to typer da. en til 4000 og 1 til 5200 (vet ikke hvem som passer din) På bilextra i sandefjord får man stort sett 20% på deler og så ikke sikkert det blir så galt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men var det Bosch 120A og komplett med hjulet?

ikke sugen på å bruke rundt 4-5000 hvis jeg kan komme unna med 1300kr for hjulet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøper du en brukt, har du jo mulighet til å fikse din egen på litt mindre tidspress, og så selge den du kjøpte brukt. Sikkert mange med bilstereo som vil ha en litt kraftigere dynamo enn hva de har fra før ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.