Anbefalte innlegg

har overhalt mange AAN motorer men denne gangen tenkte jeg at jeg skulle prøve ARP studs på toppen. men sliter veldig med olje lekkasje :(:( fikk vite at denne skulle skrus til med 100nm (syns det var svært lite) lakk greit da. ettertrak med 90grader og synes det hjalp noe. men langt fra borte. bruker stål pakning fra 034. må jeg sette på org. pakning og bolter for å få bort lekkasje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avhengig av hvilke bolter du har, men de vanlige ARP boltene som selges til 20v skal trekkes til med 88.4nm, varmkjøres og etterstrammes til 88.4nm. Trekker man bolter med for høyt moment strekker man de og de mister styrken sin. Vil tro at det gikk bra ved 100nm, men + 90 grader oppå det igjen kan muligens ha blitt litt mye.

 

Men, allikevel ingen fullgod forklaring i mine egne øyne, 100nm på disse boltene er det flere som har tabbet seg ut og gjort, og det har gått finfint. Det er også mange som også ikke har ettertrukket, og det har også gått finfint for noen (ikke alle).

 

Så jeg ville åpnet opp om du var sikker på at det er toppakningslekkasje. Få målt planhet i blokk og topp, sjekk pakning osv.

 

Er det flerlags stålpakning er det også mange som har brukt disse om igjen, men viktig å gjøre den skikkelig ren mellom alle lagene. Flerlags stålpakning er orginal pakning, var kun de første AAN motorene som kom med papp-pakning før den oppgraderte flerlags pakninga kom, for å bli :)

 

Orginale bolter holder til masse effekt de og, så sjelden det er noen fare å nedgradere til de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.