#1 Skrevet Desember 16, 2009 Det jeg lurer på er hvordan ringgappet skal stå i forhold til stempelet:confused: Hvis de settes med 120 graders vinkel i mellom sett ovenfra blir det bra greier eller spiller det liten rolle. Er en AAN motor... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 16, 2009 Disse roterer fritt i motsetning til en to-taktsmotor som har styretapp så det spiller ingen rolle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 16, 2009 Men boka sier at de skal utgangsstilles med 120 grader. Når du har en hundredel eller flere i urundhet så spørs det hvor mye ringene fortsetter å rotere etter at de er hardt innkjørt og følger ovaliteten til sylinderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 16, 2009 ok, Takker. Kekt å vite til i kveld, Da er det bare å smelle motoren sammen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 16, 2009 Minner også om at det er forskjell på opp og ned på flere av ringene. Husker ikke helt AAN, enten er det kun øvre ring eller så gjelder det øvre og midtre, hvor det ikke er likegyldig hva som blir opp og ned. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 16, 2009 Minner også om at det er forskjell på opp og ned på flere av ringene. Husker ikke helt AAN, enten er det kun øvre ring eller så gjelder det øvre og midtre, hvor det ikke er likegyldig hva som blir opp og ned. ja de to øverste er merket med TOP 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 16, 2009 ja de to øverste er merket med TOP Ja det stod det også på ringene jeg byttet på min aan. Tror det stod Götse eller noe i den duren på pakken med ringene. Et tips for å rengjøre selve sporet til ringene i stempelet er å knekke en liten bit av en gammel ring og bruke den for å skrape, gnukke og gni ut all gammal driit inni der slik at det blir gullende rent til de nye ringene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...