#1 Skrevet Desember 16, 2009 Jeg lurer på om det er et normalt porblem for passat 3bg å måtte skifte klimakompressor etter ca 160000km. Fikk ulyder fremme i motorrom for noen dager siden. Første besøk på verksted resulterte i ingenting egentlig da de ikke kunne finne noen feil da ulydene bare kom av og til, men samme dag fikk jeg ulyder konstant og leverte den tilbake. Konklusjonen var at klimakomp. måtte skiftes. 10600 kr for del inkludert arbeidspeng. Lurer på åfå skifta reg reim samtidig inkludert vann pumpe og pakninger. fikk tilbud på alt dette + skifte av klimakomp. = 18200 kr ferdi fiksa. Lurer på om det blir en tur til sverige jeg gitt. Noen andre erfaringer? (Passat 3bg 2001, 1.9 TDI km 1577000, 130/170 hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 16, 2009 Min var det ulyd i når jeg kjøpte bilen sist sommer (Audi A4 B61.8TQS),hvor den da bare hadde gått 34.000km. Så det er nok ikke unormalt på 160.000km da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 16, 2009 måtte du skifte klimakompen da? måtte ut med for dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 16, 2009 jeg hadde mye ulyder når jeg brukte klimaen på min 3b, dem sa og at det var kompressoren. helt til jeg begynte å forske på det var jeg enig i deres mening, etter noe tid fant jeg ut at det var lagrene i kjølevifta som et festet på radiatoren, dette finner du ut at ved å bende litt på plasten rundt mens den går,samt få noen till å skru av og på auto funksjon mens du er fremme å lytter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 16, 2009 Jeg bytta også klimakompressor på en A4 grunnet ulyd. Etter endt jobb var lyden der fortsatt. Lyden skyldes da kjølevifta til ac'n! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...