#1 Skrevet Desember 16, 2009 da jeg tenker shine opp Schmidtene mine er det slik jeg har tenkt dele de men er det sånn at jeg må ha nye skruer når jeg skal sette de sammen igjen ? og hvordan vet jeg hvor mye jeg skal stramme skruene ? takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 16, 2009 Det spørs på skruen, diameter og kvalitet. Se vedlagt tabell Moment-tabell.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 16, 2009 The Polisher har laget en bra tråd om dette på E38 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 16, 2009 (endret) ok jeg så skruene som blir solgt til TH lines på ebay men er det samme som orginalskruene gitt ? 13 & 14 Zoll TH-Line sowie Modern & Classic Line Felgen M6x35 mm Kan du hjelpe meg med riktige retningen Frode ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 16, 2009 Ser ut som M6 i 8.8 kvalitet og det gir deg ca 10Nm. Ville ha brukt rundt 12Nm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 16, 2009 Har du kontaktet schmidt og hørt med de da? Mulig de har en anbefalling til sine egne felger evt med tanke på tetning av felgen og feks noe loctite de ville brukt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 16, 2009 Ser ut som M6 i 8.8 kvalitet og det gir deg ca 10Nm.Ville ha brukt rundt 12Nm. takk min gode mann hva hadde vacn vært uten snillheten din rene Julenissen jo har sendt en mail til de men ikke noe svar enda. som sikkert et stort firma har travelt. men skal prøve igjen takk for forslaget Rolf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 17, 2009 (endret) Fant noe info her: http://www.edition38.com/forums/index.php?showtopic=127763&st=0 Would like to know the torque settings for my 15" schmidt th-lines, 20 bolts? Cheers Mike 20/22 ft lds cheers mike 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 17, 2009 Syns det var ganske mye mht boltene men. Blir jo rundt 28Nm Ftlba-Nm.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 17, 2009 (endret) hmm da tenker jeg for eks 15lds på 14" som blir så nøyaktig som 20nm .... meen så tenker jeg er bbs skruene noe anerledes kanskje ? da tenker jeg ringe selskapet men finner jo ikke ut av hva jeg egentlig skal trykke : Phone: +49 (0) 18 05 / 96 45 00* hihi da ble det litt tysk snakking idag da 11Nm er det rinktige svaret 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 17, 2009 Kom på en artig episode fra Schmidt sine gamle lokaler i Gieschenhagen, Bad Segeberg fra da jeg var nedenfor for å kjøpe felger på forsommeren 99. Mens de la dekk på felgene mine sto det en fyr lenger bort i verkstedet og skrudde sammen TH-Lines med muttertrekker. Ikke mye momentnøkkel å se der, men han hadde kanskje så godt kalibrert pekefinger at han greide å føle 11 Nm med muttertrekkeren: smil :. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 17, 2009 fan da hehehehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 17, 2009 Kom på en artig episode fra Schmidt sine gamle lokaler i Gieschenhagen, Bad Segeberg fra da jeg var nedenfor for å kjøpe felger på forsommeren 99. Mens de la dekk på felgene mine sto det en fyr lenger bort i verkstedet og skrudde sammen TH-Lines med muttertrekker. Ikke mye momentnøkkel å se der, men han hadde kanskje så godt kalibrert pekefinger at han greide å føle 11 Nm med muttertrekkeren: smil :. Du får momentstaver til muttertrekker så det kan godt hende det ble riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 17, 2009 Og du får muttertrekkere med innebygd "momentnøkkel", så det kan fortsatt hende det ble riktig om du ikke så noen momentstav. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...