#1 Skrevet Desember 16, 2009 noen som vet hvor jeg kann finne samme veiv som i AAN ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 17, 2009 Har mere eller mindre funnet ut at det er samme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 17, 2009 034 105 101 S (passer vist til de fleste bensin-femmerene ser det ut til) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 17, 2009 034 105 101 S (passer vist til de fleste bensin-femmerene ser det ut til) Sikkert mye rart som passer, men det finnes flere varianter av vekt/motvekt på 5'er bensinveiver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 17, 2009 Alle 20vt, 7a, NG/NF er lik, er sikkert flere og:) når det gjelder vekt/motvekt har jeg ikke peiling.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 17, 2009 Alle 20vt, 7a, NG/NF er lik, er sikkert flere og:) når det gjelder vekt/motvekt har jeg ikke peiling.. Ja de har vel like lagerbaner og går fysisk om hverandre. Og på en standard motor så fungerer det sikkert utmerket. Men for de som skal skremme opp motoren så kan det feks ha betydning at skinkene på 20VT er slankere enn på 7a. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 17, 2009 Noen av disse veivene har pinnelagret som holder inngåendeaksel til girkassa. Men allefall 3B og 7A har opplagring i svinghjul. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 17, 2009 Noen av disse veivene har pinnelagret som holder inngåendeaksel til girkassa.Men allefall 3B og 7A har opplagring i svinghjul. 3B i 200 har opplagring i veiva, men betyr ikke no, da veiva er lik(muliet for lagermontering i de som ikke har det, å er bare å fjerne i motsatt tilfelle). Har selv brukt både 7A, og NG veiv i min 3B. Er identisk med 3B veiva de 2(NG, 7A) på alle områder, så går utifar at de også har samme vekt/motvekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 17, 2009 Ja de har vel like lagerbaner og går fysisk om hverandre. Og på en standard motor så fungerer det sikkert utmerket. Men for de som skal skremme opp motoren så kan det feks ha betydning at skinkene på 20VT er slankere enn på 7a. ok. nyttig informasjon som jeg ikke viste.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 17, 2009 Ja de har vel like lagerbaner og går fysisk om hverandre. Og på en standard motor så fungerer det sikkert utmerket. Men for de som skal skremme opp motoren så kan det feks ha betydning at skinkene på 20VT er slankere enn på 7a. Er den det?? sammenlignet 7A veiva med 3B veiva nøya før jeg bytta, fant ut at alt var likt. mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 17, 2009 (endret) Er den det?? sammenlignet 7A veiva med 3B veiva nøya før jeg bytta, fant ut at alt var likt. mvh Skal ikke garantere at alle 20VT er like og alle 7a er like. Men jeg ser LETT forskjell på en som satt i 7a og en som satt i 20VT. Sistnevnte har noen utfresinger i skinkene som ikke 7a har. Men som tidligere nevnt, de passer fysisk og det spiller sikkert svært liten rolle i en orginal motor. Kunne funnet på det selv dersom jeg var i beit og skulle brukt motoren selv. 20VT og 7a har ulike stempler så mulig det er årsaken til at det er ulik motvekt. Er identisk med 3B veiva de 2(NG, 7A) på alle områder, så går utifar at de også har samme vekt/motvekt. Da har vi ulike erfaringer, hvor jeg mener det er forskjell på 20VT og 7a 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 18, 2009 Delenummeret som jeg skrev opp litt tidligere i tråden sto oppført til 16 forskjellige biltyper fra 100/200 type 44 til S6 2,2 20v (AAN) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 18, 2009 Delenummeret som jeg skrev opp litt tidligere i tråden sto oppført til 16 forskjellige biltyper fra 100/200 type 44 til S6 2,2 20v (AAN) Dette er nok også fordi Audi også har funnet ut at en veiv passer alle motorer, selv om det kanskje var forskjellige veiver i gamle dager, så greier de seg med å bare tilby en "universal" veivaksel i delekatalogen i dag. Trolig også pga lav etterspørsel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 18, 2009 Delenummeret som jeg skrev opp litt tidligere i tråden sto oppført til 16 forskjellige biltyper fra 100/200 type 44 til S6 2,2 20v (AAN) Kan nok stemme det, veivene er like de. Men en veiv er ikke en ferdig del men bare putter i en motor sånn uten videre, det er ett "råmateriale" som må bearbeides. Alle motorer blir balansert/kontrollert ved sammensetning på fabrikken, så kjøper man en veiv vil jeg tro denne er laget "tung nok" i motvektene, sånn at den kan passe i alle applikasjoner etter balansering. Men som Steinar sier er det nok ingen fare på moderate motorer som ikke står i turtallsperra hele dagen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...