100 2,8q manuell kasse og driverk på s4 med automat

Anbefalte innlegg

Heisan

Lurer på noen ting, og håper noen har fornuftige svar:)

Har en kamerat som har en 100 2,8q delebil stående med manuell kasse. Og i den sammenheng lurer jeg på om jeg kan bruke disse delene til å bygge om min s4 til manuell.

det jeg lurer på er:

-boltmønster på kassa mener jeg passer?

-diff og mellomaksel går vel rett på?

-Clutch og svinghjul. Må jeg bruke enkelmasse svinghjul fra s2 her? passer 200? eventuelt clutch? og denne ditanseringen, må jeg ha det?

-Slavesylinder, er denne lik om ikke kan jeg bruke den. Er jo forsjellig bremsekraftforsterker vet ikke om det er forsjell på clavesylinderen.

-Giroverføring, skulle jo tro denne var lik da det er samme chassiet, men da igjen om noen vet?

-er chassiet likt rundt kassa eller er det forsjell i størrelsene på kassene. Regner egentlig ikke med at manuell kasse kan være større enn det automat monsteret, men da igjen hvem vet...

Takker for alle svar:)

Mvh Tommy Skarstein

edit; utifra bildet ser det ut som 100 2.8 har enkelmasse svinghjul. Men har denne opplagring i veiv eller er det bare 200 20v. Er det faktisk mulig at clutch og trykkplate passer på s2 3b svinghjul?

girkasse clutch s4 og 100.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.