Hvor er det billigs/best å få bredde alufelger "inover"?

Anbefalte innlegg

Har lyst å få felgene på golfen litt bredere for å få vekk sykkeldekk-preget på bilen bakifra.

 

Blir vel å bredde de fra 7 til 8-8,5" bredde tenker jeg. Hvor gjør de dette til en levelig pris? Er 2 delte felger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis de er todelte er det el like greit å kjøpe nye tønner da. som er lik den bredda du vil ha. Er iallefall det enkleste. Er vel som oftest stjerna som er dyr å kjøpe løst.

 

ellers så må det jo enten breddes innover og du kan få problemer med plass, eller at du legger på et par tommer på midten av felgen, og den blir bredda likt både utover og innover. Men det er vel ikke akkurat gratis å få gjort dette heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg ikke sikker på om 2-delte felger har løse tønner og senter og kant i ett eller om de har tønner og senter i ett og løse kanter? Men felgene stikker mer enn langt nok ut fra før, men har go klaring innover så er det som er aktuelt når det kommer til bredding.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Firma i sverige som gjør dette for rundt 1000 lappen pr felg. Snakk med Arild Dyrkorn for info om firmanavn da han brukte de en gang før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lyst å få felgene på golfen litt bredere for å få vekk sykkeldekk-preget på bilen bakifra.

 

Blir vel å bredde de fra 7 til 8-8,5" bredde tenker jeg. Hvor gjør de dette til en levelig pris? Er 2 delte felger.

 

Hør med disse:

http://www.sunnaas-hjul.no/

 

Arild D brukte fälgrikt.se eller noe slikt langt nedi Skåne.

 

Husk at ET på felgen øker med 1/2 av det du bredder innover. Jeg ville satset på bredde med 1 eller 1,5 tomme (ikke noe i mellom) for å gjøre felgen mer kurrant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sendt en mail til sunnås hjul nå! Så får vi se!

 

Er det plass til 8,5" fremme og bak på en golf 1 da? felgene har inpress på 10 eller -10.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sunnaas bredder vel så vidt jeg vet ikke alu. Men retter skader osv på de. De gjorde ikke det når jeg bredda mine stålfelger der for et par år siden i hvertfall.

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mhm! Vi får se hva de svarer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sendt en mail til sunnås hjul nå! Så får vi se!

 

Er det plass til 8,5" fremme og bak på en golf 1 da? felgene har inpress på 10 eller -10.

 

Jeg vet ikke eksakt hva som går, men mener å huske at 8 tom ET20 (15/16 tom med 185/195) stikker langt ut, men går an å få dekket innenfor, mens 8 tom ET0 (13 tom med 175/195) stikker langt utenfor og har ingenting på 2000-tallet å gjøre, og langt mindre 2010-tallet. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er iallefall bilde av felgen bak. 7x14" Står et 10 eller -10 på felgen. Usikker på hva som står.

Etter en moderat vals av hjulbuene vil jeg si at det passet ganske bra.

Fremme kjører jeg med 20mm spacer for øyeblikket pga at felgene tok i calipperne fremme, men med litt justering av camber så så faktisk dette ok ut og. Men med pittelitt sliping av stålet i caliperen kan jeg iallefall gå ned til 10mm spacer eller kanskje uten. (brukte 20mm fordi det var det jeg hadde liggendes)

 

SDC10111.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags felger er det?

 

Har de løs kant, kan det kanskje være billigst og enklest å frese av tønna så det blir et senter, og kjøpe passende ringer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du noen som bredder alufelger?

 

Edit: ..og finnes det noen tråd av Arild Dyrkorn der det står om felgene han bredda?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk i Bilsport guiden, det er diverse firma. har selv brukt Skullmann enterprise uten for Stockholm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilsportguiden står i hvert nummer av Bilsport, eller?

 

Hjemmeside til Skullmann? Hvis de ikke har hjemmeside, hva slags priser hadde de?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Firma som driver med dette i Sverige

Skullman enterprise , åkers styckebruk 0159-308 61, 070-688 34 44

Frändefors Mekaniska, Frändefors 0521-253000

Intera , stockholm 08-188181

Fälgrikt Alusvets o smide, mörarp. 042-791 40

 

Her en til firma.

http://www.falgfixarna.se

 

 

2 minutter på google så kom dette opp er ikke det flott.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Fint.

Takker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hej

Det kostar 1800 kr + moms per fälg att bredda innåt. Att bredda ut kostar 2000 kr + moms per fälg.

Att skicka dom här emellan vet jag inte, Då får man ringa en speditör för att få ett pris.

Mvh Kenneth

 

Dette var fra http://www.falgrikt.se

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Østfold Felgteknikk bredder felger med strøkent resultat, betalte 1500,- pr felg for 1" innover

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.