#1 Skrevet Desember 16, 2009 Hei alle :-) Jeg vurderer å montere LED pærer på min bil. Først og fremst i parklysene, men også i tåkelys, blink og skiltlys hvis det lar seg gjøre. Til parklysene trenger jeg W5W pærer, helst med effektmotstand ferdig montert i pæren (det er idag -17grader her i Alta så mekking utendørs før mai er ikke aktuellt :-P). Er det noen som her erfaring med slike pærer? De fleste postene jeg kom over var effektmotstand montert ekstra. Fant disse pærene som jeg synes ser ok ut. Noen erfaringer? I tåkelysene står det H11 pærer. Det finnes LED varianter av H11, men det står ingenting om det kreves effektmotstand i tillegg for at autocheck ikke skal slå inn. Noen som vet? Regner med det blir slike til skiltlyset. Selv om jeg har bixenon er det vel vanlige halogen kjørelys? Disse må da evt. også byttes med LED. Må vel ha effektmotstand her også?? Noen som har gjort slike modifikasjoner tidligere?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 17, 2009 jeg har gjort dette på min b7,og kan garantere deg at du vil få feil hvis du ikke montere led med innebygget motstand,,, H11 led i kjørelys fungerer bra hvis du setter på en motstand på 15w...du må passe på og har store nok motstander,sånn at strømtrekket blir tilnærmet likt originalt....f.eks h11 ledpære trekker ca 6w,pluss 15w motstand,tilsvarer dette den originale pæra som sitter der på 21w;) Har handlet alt hos dioder.no,og kan annbefale hans produkter.....ring han,og han gir deg de svarende du trenger;) Det eneste jeg ikke har fått til og fungere er skiltlysene,men han har fått inn noe nye nå,som jeg skal prøve i løpet av helga.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 17, 2009 Hva mener du med kjørelys? Bixenon har jo xenon i nær og fjernlys, om du mener parklys så er sikkert det en liten glødetråd ja, uten at jeg vet hvilke lykter det er på bilen din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 17, 2009 Er vel mange av disse med orginal xenon som har ei lita halogenpæra som lyser som kjørelys før man skrur på nærlys som er xenon? Men er jo ikke værre enn å starte bilen din å gå forran å se hva som er kjørelys.. Det klarer du selv i 17minusgrader.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 17, 2009 Jeg bestilte litt av de samme pærene som du ser på fra samme nettbutikk 20 og 23 november. Har fortsatt ikke fått noe. Har purret flere gang. Bare sånn til info. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 17, 2009 led pærer i grøftelys -lyser jævelig dårlig,faktisk like lite som parklys.hvis du sitter inne i bilen og det er mørkt ute så går det ikke ann og se om grøfelysa er av eller på. jeg hadde den typen med 36 leds. men det gir en fin farge i grøftelysa som matcher xenonlysa..... det er en halogenpære som fungerer som kjørelys hvis man ikke skrur på xenonlysa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 17, 2009 Takk for svar alle sammen, fint med litt tilbakemelding :-) jeg har gjort dette på min b7,og kan garantere deg at du vil få feil hvis du ikke montere led med innebygget motstand,,,H11 led i kjørelys fungerer bra hvis du setter på en motstand på 15w...du må passe på og har store nok motstander,sånn at strømtrekket blir tilnærmet likt originalt....f.eks h11 ledpære trekker ca 6w,pluss 15w motstand,tilsvarer dette den originale pæra som sitter der på 21w;) Har handlet alt hos dioder.no,og kan annbefale hans produkter.....ring han,og han gir deg de svarende du trenger;) Det eneste jeg ikke har fått til og fungere er skiltlysene,men han har fått inn noe nye nå,som jeg skal prøve i løpet av helga.... Jeg har skjønt at effektmotstand er et must for å få dette til å fungere ordentlig. Det ser ut som en enkel operasjon å montere disse. Det er bare å klipse fast ledningene til motstanden, ikke sant? Hva mener du med kjørelys? Bixenon har jo xenon i nær og fjernlys, om du mener parklys så er sikkert det en liten glødetråd ja, uten at jeg vet hvilke lykter det er på bilen din. Jeg har sånn automatisk kjørelys funksjon. Hvis det ikke er mørkt ute er det bare en halogenpære som lyser. Når det blir mørkere tar Xenon over. Denne pæra tenkte jeg bytte til LED. Om den lyser dårlig har ingen betydning siden xenon tar over når det mørkner. led pærer i grøftelys -lyser jævelig dårlig,faktisk like lite som parklys.hvis du sitter inne i bilen og det er mørkt ute så går det ikke ann og se om grøfelysa er av eller på. jeg hadde den typen med 36 leds. men det gir en fin farge i grøftelysa som matcher xenonlysa..... Ja, har hørt rykter om dette. Jeg bruker ikke grøftelysa så sinnsykt mye, men jeg skal vurdere hva jeg skal gjøre. Er jo greit å ha litt ordentlig lys hvis jeg skulle trenge det engang. Kanskje montere Xenon KIT. Noen som har erfaring med dette?? Takk gutter, bra tilbakemelding.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 20, 2009 motstanden er bare og klipse på ledningene med en strømtjuv....bare pass på at diise kan blir ganske varme,så de bør monteres unna ting som ikke tåler varme.... Led kjørelysene jeg har byttet til,lyser faktisk en del bedre en de gamle halogenpærene.... Jeg har montert xenon 6000k i grøftelysene mine,og har med det gjort med avhengig av og ha de på....lyser utrolig mye bedre;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 8, 2011 Er det lovlig å ha xenon i grøftelysene? Lurer på å bytte ut de gule halogenpærene i park- og grøftelys, men hvis LED er for svakt og xenon ulovlig er jo man like langt. Er det noen som evt. har erfaring med halogenpærer som lyser hvitt og som ikke ryker etter en uke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...