#1 Skrevet Desember 17, 2009 Satte inn et nytt kjede men denne ble voldsomt stram, Er kjøpt hos autohauz. Vurderer å bruke den gamle men lurer på hvor mye slark som tillates. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 17, 2009 ingen som vet hvor stamt et nytt kjede skal være? jeg får til 4-5 mm bevegelse i kjedet opp og ned hvis jeg drar kamhjulene mot hverandre.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 17, 2009 Et nytt kjede er så stramt at det ikke er slakke. Blir litt slakke straks det er kjørt litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 17, 2009 Et nytt kjede er så stramt at det ikke er slakke. Blir litt slakke straks det er kjørt litt. Det er bra å høre..... Etter uendelig søking fant jeg dette.... Any vertical movement in the chain, replace with new. With a new chain, you can barely get the cams to sink in the journals. Then you don't at all need M5BMW excellent index overlay to know it's not indexed. Ned and I had many discussions on cam timing of DOHC audi motors. I argued that with a new cam chain, the -0- are cut exactly in half by the lower cam journal. All bets are off if the cam chain is sagging from miles. As a rule, I like to do the chain at the TB service. On the 20vt, it usually needs it by then. IME, idle gets much better too, especially on the N/A 20v cars. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...