Måle slakke på kamkjede AAN

Anbefalte innlegg

Satte inn et nytt kjede men denne ble voldsomt stram, Er kjøpt hos autohauz. Vurderer å bruke den gamle men lurer på hvor mye slark som tillates.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet hvor stamt et nytt kjede skal være? jeg får til 4-5 mm bevegelse i kjedet opp og ned hvis jeg drar kamhjulene mot hverandre....:confused:: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et nytt kjede er så stramt at det ikke er slakke. Blir litt slakke straks det er kjørt litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et nytt kjede er så stramt at det ikke er slakke. Blir litt slakke straks det er kjørt litt.

Det er bra å høre.....

Etter uendelig søking fant jeg dette....

Any vertical movement in the chain, replace with new. With a new chain, you can barely get the cams to sink in the journals. Then you don't at all need M5BMW excellent index overlay to know it's not indexed.

Ned and I had many discussions on cam timing of DOHC audi motors. I argued that with a new cam chain, the -0- are cut exactly in half by the lower cam journal. All bets are off if the cam chain is sagging from miles. As a rule, I like to do the chain at the TB service. On the 20vt, it usually needs it by then. IME, idle gets much better too, especially on the N/A 20v cars.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.