Klanke/smell lyd fra forstillingen i Passat B6 3C

Anbefalte innlegg

Har en Passat 2.0 TDi som sakte men sikkert har utviklet en klanke/smell lyd fra forstillingen når jeg kjører over fartsdumper eller ned i dumper. Det later til at det ikke er når dempere og drivverk presses sammen lyden kommer, men da det strekkes ut igjen. Spesielt når fordekkene akkurat har rullet over en fartsdump og demperne/fronten presses ned og i det øyeblikket trykket ender slik at det strekkes ut igjen kommer lyden. Høres forøvrig ut som det kommer mest eller kun fra høyre side.

Jeg mistenker at det er fjærbeinslageret som er gåent, eller muligens endeleddet eller en bærekule.

Noen som har erfaring med lignende eller kan gi meg ett vink om hva det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være mye forskjellig, men mest typisk er bærearmforinger eller lenkarmer på stab.stag.

Må nok bare jekke opp bilen å knipe/ vri på ting for å se etter noe slakk;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være mye forskjellig, men mest typisk er bærearmforinger eller lenkarmer på stab.stag.

Må nok bare jekke opp bilen å knipe/ vri på ting for å se etter noe slakk;)

Jepp, jeg får vel ta med meg jekken ut i snøhaugen til helgen og se hvordan det ser ut.

Takk for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.