Anbefalte innlegg

Har en Audi 100 87 mod. 10v Ku motor.

Plages med at tomgangen legger seg altfor høyt når det er kaldt ute. Tomgangen legger seg på mellom 1600 og 2800 rpm. Varierer fra gang til gang og også noen ganger under kjøring. Det er ikke jaging på turtallet. Holdt på såvidt sist vinter med samme problem uten å finne feil. Var ikke nok dager med kaldvær da. Den gangen så byttet jeg for å teste - coil, tenningsmodul, kaldstartdysa, styretrykksregulator samt tomgangsregulator. Resultatet var akkurat likedan. Sjekket/ målte også over alt av givere og slikt og fant alt iorden. Nå har det blitt kaldvær igjen og samme problem fortsetter. Dette hender KUN når det er 5-6 minusgrader eller kaldere. De siste dagene her har det vært 10-15 minus. Ved varmere vær er bilen 100%.

Noen som kan ha tips/ erfaring rundt dette? Føler meg som en fjott der jeg kjører rundt og ruser motor.

Jeg fatter ihvertfall ikke hva det kan være.

Mvh

Ro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.