Skifte parksensor bak på a6 stv

Anbefalte innlegg

Åssen er det å skifte parksensor bak på Audi Allroad 2002 modell?

Nokon som har gjort dette? Må fangeren av?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilke av de? skal klare å komme til uten å demontere fanger. Litt trangt, mulig du må løsne noe deksel på undersiden. Er det helt til høyre så er jeg redd bakpotta blir litt i veien, men bare å løsne den og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men det er ganske enkelt å løsne fangeren bak. er noen skruer på innsiden av hjulbua og 2 eller 4 skruer inn der med baklykten så er driten løs:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er den innerste på høgre side.

Så da er det kansje greit.

Er det eit spesielt klips for å få den ut? Eller er det sjølvforklarende når du ser det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Langt om lenge tok eg motet til meg for å demontere fangeren å bytte denne sensoren.

Byttet den og testet systemet før eg monterte igjen.

Samme feil.

Varsler om feil på høgre midtre sensor bak. Prøvde å bytte venstre mot høgre, da feilet den plutselig på venstre og høgre midtre.

Altså nå har eg 2 feil.

Nokon som har vært borti dette, evt har ledningsdiagrammer.

Ohmet sensorene og desse var like ohm på.

Takker for hjelp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Langt om lenge tok eg motet til meg for å demontere fangeren å bytte denne sensoren.

Byttet den og testet systemet før eg monterte igjen.

Samme feil.

Varsler om feil på høgre midtre sensor bak. Prøvde å bytte venstre mot høgre, da feilet den plutselig på venstre og høgre midtre.

Altså nå har eg 2 feil.

Nokon som har vært borti dette, evt har ledningsdiagrammer.

Ohmet sensorene og desse var like ohm på.

Takker for hjelp.

Det kan være lakken på de som har "løsnet" da vil de varsle om hindring konstant pga avstanden mellom sensor og lakken

Ofte vært borti når de er ettermontert og lakket med lakk uten nok "mykner" eller uten grunning

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at systemet kobler ut pga feil.

Det virker normalt i ca 5 sek, så når det får tatt "testen av seg sjølv" piper det lenge i 3 sek og bryteren for parktronicen står å blinker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.