Bensinlekasje (slange) 1.8T, AEB

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en lekasje på bensinslangen til fuelrail'en, denne koblingen:

IMG_0130.jpg

Men problemet med å bytte den er at den har en "krympet" kobling der den går over til rør, dette bildet.:

IMG_0132.jpg

Hvordan bytter jeg denne slangen uten spesialverktøy, kan jeg bare feste den med en slangeklemme inn på røret?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tess eller wurth fikser vel biffen med og klemme en ny slange, ville nok ha byttet slangen om det lekker der, kan jo fort hende det begynner lekke et annet sted neste gang

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tess eller wurth fikser vel biffen med og klemme en ny slange, ville nok ha byttet slangen om det lekker der, kan jo fort hende det begynner lekke et annet sted neste gang

Har bestilt slang og klemme, men jeg har ikke værktøy til å feste den klemma, lurer derfor på om den kan festes med en slangeklemme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske bra med trykk på så å bruke ei vanlig slange klemme går nok ikke så bra om du ikke vil ha brann ;)

Men er det slangen som leker eller skru koblingen?? vist det er skru delen så kan jo du skru den av å ha på gjenge tape å stramme til igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske bra med trykk på så å bruke ei vanlig slange klemme går nok ikke så bra om du ikke vil ha brann ;)

Men er det slangen som leker eller skru koblingen?? vist det er skru delen så kan jo du skru den av å ha på gjenge tape å stramme til igjen :)

Mekanikeren på Møller mente at det burde holde med en slangeklemme. Men det er vel flere enn meg som har måttet bytte den slangen, hva har de gjort??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta deg en tur til Tess eller Wurth, koster ikke stort å få klemmet på en ny klemme med din nye slange.. Så slipper du å lure på om det holder eller ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta deg en tur til Tess eller Wurth, koster ikke stort å få klemmet på en ny klemme med din nye slange.. Så slipper du å lure på om det holder eller ikke.

Ja det hadde vært det beste, men bilen er ikke kjørbar uten slangen, og slangen og klemme må jo festes på røret på bilen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, trodde det var mulig å demontere selve røret slangen skulle klemmes på uten større problemer jeg, serru:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, trodde det var mulig å demontere selve røret slangen skulle klemmes på uten større problemer jeg, serru:)

Får prøve med slangklemme, også kjøre til Tess og spørre om de kan klemme den fast for meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.