#1 Skrevet Desember 18, 2009 (endret) HASTER.. Bilen min sto på tomgang hos en kompis i stad, men måtte hente noe så da stoppet je bilen. Men når je skulle dra fra han så ville ikke motoren gå orgentlig. *Den hostet å harket, *vil ikke bli dratt på gira, virker som den holder igjen. *drar veldig dårlig, *'stopper underkjøring ved nedbremsing, *vil ikke gå på tomgang *vandrer opp og ned på turtall *en bakke der som 5 gir går greit, er det maks 3 gir og 60km/t. sikkert mer også, men dritt lei hele bilgreia for tida.. sjekket pluggene, de virka fine.. Noen som vet noe?? bensintilførsel elns? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 19, 2009 ¨Kan være at topp pakninga har gått 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 19, 2009 Sjekk gummiforinga under monopointen din! Er denne sprukket eller av suger motoren falskluft til den store gullmedaljen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 19, 2009 Høres ut som falskluftproblem ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 19, 2009 Bytta bensin filter, så nå går den da orgentlig på tomgang. Ikke prøvd å kjørt med den enda.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 20, 2009 Nå vil den faen meg ikke starte igjen: bh :: bh :.. Sto å gikk i 20min på tomgang i går, og nå slår den ikke en gang.. Hva faen kan det være??.. motoren får bensin:confused:. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 20, 2009 Nå vil den faen meg ikke starte igjen: bh :: bh :..Sto å gikk i 20min på tomgang i går, og nå slår den ikke en gang.. Hva faen kan det være??.. motoren får bensin:confused:. Se etter bitte bittesmå sprekker på coilen, like ved kontakten til tenningskabelen. De fleste Mk3 får feil på coil iløpet av bilens levetid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 20, 2009 Se etter bitte bittesmå sprekker på coilen, like ved kontakten til tenningskabelen.De fleste Mk3 får feil på coil iløpet av bilens levetid. ska se etter det:)... Hvorfor vil ikke bilen starte da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 20, 2009 ska se etter det:)...Hvorfor vil ikke bilen starte da?? Uten gnist blir det dårlig med forbrenning:) Er vel den integrerte tenningsmodulen som havarerer hvis jeg ikke husker feil. Har byttet coil på mine Mk3, daværende og nåværende, grunnet dette. Ny coil koster fra 1000,-, så hvis du har mulighet til å låne en fra noen andre for å teste så slipper du å sløse bort på penger hvis den du har er ok.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 20, 2009 Uten gnist blir det dårlig med forbrenning:)Er vel den integrerte tenningsmodulen som havarerer hvis jeg ikke husker feil. Har byttet coil på mine Mk3, daværende og nåværende, grunnet dette. Ny coil koster fra 1000,-, så hvis du har mulighet til å låne en fra noen andre for å teste så slipper du å sløse bort på penger hvis den du har er ok.. ok.. da lærte je noe i dag også. En kompis ska komme oppover etterpå, da ska vi prøve med has.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 20, 2009 skrudde ut en plugg for å se om det kom gnist, og det gjorde det... det vil vel si at coilen er i orden?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 20, 2009 Høres akkurat ut som samme problemet som jeg har hatt på begge mine MK3! nøyaktig samme symptomer, jeg byttet coil så var alt i orden igjen, jeg hadde også gnist, men det hjalp ihvertfall hos meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 20, 2009 Nå vil den faen meg ikke starte igjen: bh :: bh :..Sto å gikk i 20min på tomgang i går, og nå slår den ikke en gang.. Hva faen kan det være??.. motoren får bensin:confused:. Sjekka du den gummien jeg prata om?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 20, 2009 Høres akkurat ut som samme problemet som jeg har hatt på begge mine MK3! nøyaktig samme symptomer, jeg byttet coil så var alt i orden igjen, jeg hadde også gnist, men det hjalp ihvertfall hos meg ok.. må nesten tro deg da, for je har ikke peiling:confused: men kommer som sagt en kompis ppover etterpå så ska vi prøve hans.... men han kjører golf3, passer over den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 20, 2009 Sjekka du den gummien jeg prata om?? nei, har ikke det, men ska gjøre det nå... hvor sitter den pakningen?? vanskelig å komme til?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 20, 2009 ut ifra det det står på Norsk bildelsenter sin coil som er så å si original så passer den til: COIL COIL Kode: 12706 PASSER TIL 1,4 60HK ABD+AEX+APQ MOTOR 1,6 75HK ABU+AEA +AEE MOTOR 1,6 100HK AEK+AFT+AKR MOTOR 1,8 75HK AAM MOTOR 1,8 90HK ABS+ADZ MOTOR 2,0 115HK 2E+ADY+AGG MOTOR 2,0 16V 150HK ABF MOTOR så skal nok passe rett over den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 20, 2009 ut ifra det det står på Norsk bildelsenter sin coil som er så å si original så passer den til: COIL COIL Kode: 12706 PASSER TIL 1,4 60HK ABD+AEX+APQ MOTOR 1,6 75HK ABU+AEA +AEE MOTOR 1,6 100HK AEK+AFT+AKR MOTOR 1,8 75HK AAM MOTOR 1,8 90HK ABS+ADZ MOTOR 2,0 115HK 2E+ADY+AGG MOTOR 2,0 16V 150HK ABF MOTOR så skal nok passe rett over den da får vi håpe på det:).. men vis det ikke er coilen, hva er problemet da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 20, 2009 fikk henta meg en ny coil nå, men den er mindre enn den som satt der orginalt, har det noe å si?? den hadde sittet i en golf 3 som gikk, men når je pøvde den i bilen min, så NEI da.. hva skjer?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 20, 2009 Glem innlegget over her.. Nå går den igjen:).. men er fortsatt noe rart der.. hoster å harker, virker som den drar no falskluft ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 20, 2009 Sjekk gummien som ble nevnt. Den sitter mellom innsuget og selve monopoint-"gasseren". Letteste måten er å ta tak i selve "gasseren og prøve og løfte den i bakkant. Skal ikke gå hvis gummien i pakningen er hel. Høres ut som det er problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 20, 2009 Glem innlegget over her.. Nå går den igjen:).. men er fortsatt noe rart der.. hoster å harker, virker som den drar no falskluft ja.. Sjekk slangen som går fra bremsekraftforsterkeren til innsuget, disse kan morkne.. Under spjeldhuset, det som ser ut en forgasser, sitter det en gummimembran. Denne har dessverre lett for å morkne, inspiser med en lommelykt, eventuelt spray med startgass eller vann å se om tomgangen forandrer seg.. Edit: Litt sent ute der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 20, 2009 Sjekk slangen som går fra bremsekraftforsterkeren til innsuget, disse kan morkne.. Ay, det er et kjent problem det også. Men i tilfellene hvor vakumslangen sprekker, vil som regel bilen kun fuske på tomgang etter hva jeg har erfart? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 20, 2009 ang den pakningen?? Veit ikke helt om je skjønte hva dere mente med å finne ut om den var ødelagt.. men når je tar tak i innsuget å begyner å senke å heve den, virker som om alt er "løst" baki der på en måte.. ska det vara sånn? ell er den pakningen gåen ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 20, 2009 ang den pakningen?? Veit ikke helt om je skjønte hva dere mente med å finne ut om den var ødelagt.. men når je tar tak i innsuget å begyner å senke å heve den, virker som om alt er "løst" baki der på en måte.. ska det vara sånn? ell er den pakningen gåen ?? Den skal sitte mer og mindre fast, så hvis den er løs så har du nok oppdaget et problem ja. Til venstre på dette bildet ser du en slik pakning, vanligvis så sprekker den på midten og bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 20, 2009 Den skal sitte mer og mindre fast, så hvis den er løs så har du nok oppdaget et problem ja.Til venstre på dette bildet ser du en slik pakning, vanligvis så sprekker den på midten og bak. ok.. men da får vi prøve å bytte den da, så vi se om deet blir no bedre.. navnet på den pakningen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...