#1 Skrevet Desember 18, 2009 (endret) Jeg har lett rundt i forumet etter en løsning på problemet mitt men til ingen nytte... Jeg har en Ny orginal k03 turbo liggende som jeg muligens skal selge til en kar jeg kjenner. Den ble kjøpt på møller av forrige eier, mtp bytte i min bil når den tid kom. Den "skal" være til en b6 150hk langstilt motor, motorkode avj. Han har en eldre Tq, en b5 facelift etter det jeg kan dømme, motorkoden er vel apu? Av informasjon jeg finner på truboen, er det en K03/29.. og et dele nr: 53041015095c Jeg sjekket på denne siden: http://www.gikturbo.no/Filer/GIK_Turbo_Full_Catalogue_October_2008.pdf Men jeg får ikke delenr til å stemme overens med verken min eller hans motorkode... Så, vil den passe på hans bil, forsåvidt min bil..? Og ut fra informasjonen jeg fikk hos vw forhandleren hadde den en ny pris på 11000? kan dette stemme? isåfall, hva er det forsvarlig å ta for turboen(ny i eske)? Jeg fant nå et dl nr som ligner litt mer på di vanlige... 058 145 703N 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 19, 2009 Jeg byttet akkurat turbo på min 99 A6 1,8Tq med APU motor, k03-029 var riktig på min så den bør passe... Jeg ga 7208,- hos GIK inkl frakt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 19, 2009 (endret) etter som jeg har forstått så er tallet bak ko3 egentlig bare et nr på når de er produsert. så jeg mener den skal passe . tror faktisk på 2.7 bitturbo så har den to forskjellige nr fordi den ene skal på den andre siden, men dette er jo en standard ko3 så. de selges jo for 6995 på nbs. hadde den het ko3- s så hadde den vert til tt eller s3 men disse passer også til alle a4 ,men det er liten vits å oppgradere til denne turbo da du får hentet 220hk istedenfor 210ca. med ny eksos. så de fleste velger en større hvis de først skal bytte.. vel, nok offtopic... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 19, 2009 k03-029 er de alle skal ha nå, det er erstattningsturboen til k03-005 tror jeg den het som står i alt av 1.8t a4 og passat. Er helt like bare små forskjeller i lagering eller hva nå det var. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 19, 2009 ja det kan stemme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 19, 2009 etter som jeg har forstått så er tallet bak ko3 egentlig bare et nr på når de er produsert. så jeg mener den skal passe .tror faktisk på 2.7 bitturbo så har den to forskjellige nr fordi den ene skal på den andre siden, men dette er jo en standard ko3 så. de selges jo for 6995 på nbs. hadde den het ko3- s så hadde den vert til tt eller s3 men disse passer også til alle a4 ,men det er liten vits å oppgradere til denne turbo da du får hentet 220hk istedenfor 210ca. med ny eksos. så de fleste velger en større hvis de først skal bytte.. vel, nok offtopic... at nr bak 03 er bare når de er produsert må være en spøk, heter jo k03 på golf og a3 også og der ser de helt annerledes ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 19, 2009 (endret) er mulig det ikke stemmer ? mener jeg leste det en plass her seru - men da går vi ut ifra at nr bak har en hensikt alikevel. men hvis en søker på ko3 tubo så dukker det opp flere tilbud på ko3 som passer til vw golf passat audi a4 1,8T...... http://cgi.ebay.co.uk/K03-Turbocharger-Turbo-VW-Golf-Passat-Audi-A4-1.8T_W0QQitemZ380173224241QQcmdZViewItemQQimsxq20091101?IMSfp=TL091101143001r6807#ht_2822w nb: ser nå at det ikke kan stemme for de er jo helt forkjellige som torkjell sier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 24, 2009 Den lista til gik er i allefall HELT på bærtur når det gjelder turbo til AVJ-motoren i A4, for de påstår det er en 058 som står i den. 058 er vel en turbo til tverrmontert motor? Makan til pølsevev! hrmph 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 24, 2009 - Jeg tror "de forskjellige" numrene som nevnes over var myntet til K03XX, ikke selve nummeret for husingen. - S3 og TT med 210/225hk har alle hatt K04-baserte turboer - Denne er kjekk: http://www.bilforumet.no/audi/166078-1-8t-spm-ang-effekt-muligheter.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 25, 2009 K03 ert bare en enkel betegnelse. Nå husker ikke jeg hva de enkelte siste sifra sto for, men K03 kan ha 5 bolters eksos, eller 3-bolters. Gjengahulla inn mot manifold kan være forskjellige. På 2.7 bt er skovel på trykksida mindre enn til 1.8t. Det er mange slike forskjeller. Men hvis begge turboa stammer fra 150hk, og har samme bolting, vil jeg tro de funker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...