#1 Skrevet Desember 19, 2009 Har skrudd av demperen og tatt av fjæra, men åssen er det jeg får ut demperen fra fjærbeinet? er det bare å slå den ut eller er det noe jeg må løsne ? Takker for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 19, 2009 Er fjærbeinet du har skrudd ut mener du..? Sitter et lokk som må skrus av på toppen for å få ut dempern. Sitter ofte som f.. rusta fast og det er lett å klemme istykker ved demontering. Er egentlig en spes pipe/hylse for å ta det av, men går med skrustikke og stor rørtang også. Nye slike lokk har mekonomen osv. Husk å helle i frostvæske eller olje når du setter i nye dempern igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 19, 2009 Er fjærbeinet du har skrudd ut mener du..?Sitter et lokk som må skrus av på toppen for å få ut dempern. Sitter ofte som f.. rusta fast og det er lett å klemme istykker ved demontering. Er egentlig en spes pipe/hylse for å ta det av, men går med skrustikke og stor rørtang også. Nye slike lokk har mekonomen osv. Husk å helle i frostvæske eller olje når du setter i nye dempern igjen Takker! Ja ser det nå som du sier det:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 19, 2009 Takker! Ja ser det nå som du sier det:p Bare hyggelig Jeg klarte å bøye den delen (armen) som styrestaget skal sitte på da jeg satt den i skrustikka og skulle skru av lokket..vrei med diger rørtang og så ikke at det bøyde seg på andre sida.. Fikk tak i 2 brukte fjærbein foran så har 1 stk stående hvis du trenger. Husker ikke om det er høyre eller venstre side her og nå. Mener og tror jeg har 2 sånne helt nye lokk liggende også hvis du trenger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 21, 2009 Den pipa for å løsne slik har de også på biltema. Kjempe kjekk å bruke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 21, 2009 Den pipa for å løsne slik har de også på biltema. Kjempe kjekk å bruke Og vist det er lenge siden det er bytta dempere og rusta har kost seg lenge er det fullestendig borkasta penger. Det passer ikke helt hundre, ender som regel opp med ødelagt verktøy og runda spor. Min løsning har alltid vært varme, skrustikke og god rørtang! Og vist det fortsatt ikke går kutt et spor med vinkelkutteren og slå med meisel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 21, 2009 Ja vel mine satt som f. Fikk ikke opp med varme eller vold. Stakk kjøpte pipa og hivde på mutter trekkern. Det funka som fy. Kan ikke se for meg noen ødelegge den massive pipa. Og ikke passa det dårlig heller. Supert verktøy og anbefales på det varmeste fra meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 22, 2009 Ja vel mine satt som f. Fikk ikke opp med varme eller vold. Stakk kjøpte pipa og hivde på mutter trekkern. Det funka som fy. Kan ikke se for meg noen ødelegge den massive pipa. Og ikke passa det dårlig heller. Supert verktøy og anbefales på det varmeste fra meg Har du link til den..? Har ikke sett den før hos Biltema serru.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 22, 2009 http://www.biltema.no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Chassis/Stotdemperhylse-Audi/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 22, 2009 http://www.biltema.no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Chassis/Stotdemperhylse-Audi/ Det er den der ja..! Alle de ganger jeg har bytta dempere også visste jeg ikke om den..Takk for tipset.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 9, 2010 Ja vel mine satt som f. Fikk ikke opp med varme eller vold. Stakk kjøpte pipa og hivde på mutter trekkern. Det funka som fy. Kan ikke se for meg noen ødelegge den massive pipa. Og ikke passa det dårlig heller. Supert verktøy og anbefales på det varmeste fra meg Bytta dempere idag med denne for å teste en siste gang. Den hoppa bare opp idag og, så fant frem vinkelkutteren og kutta vekk det partiet på 3-4mm som er "kona". Da funka det med engang. En annen ting er at det er lettere å få det til å funke når fjærbenet står på bilen(bare mulig på c4) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...