Ettermontering av Xenon på A6

Anbefalte innlegg

hei:) holder på å plages litt nå, skal ettermontere Xenon i langlysene på bilen nå, det er en 4B med bi-xenon og H7 sokkler, det jeg lurer på da er hvordan man vet at pæra står i rikrig posisjon og hvordan man får låst fast den:confused: er det noen her som har gjort noe slikt på lignende bil og kan forklare meg hvordan??:)

på forhånd Takk:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ehm, bi-xenon er vel når man har xenon i både lang og nærlys??

Angående spørsmålet ditt så mener jeg att den pæra som man skal sette inn skal låses på plass på samme måte som den som stod der originalt, da må man ta ut den pæra som står der og den metallspenna som låser den fast og få den på igjen sammen med den nye xenonpæra, en veldig pirkejobb! :P Var vertfall slik på min B6..

Akkurat det med posisjonen til pæra vet jeg ingenting om! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey, det må være nå jalla sett jeg har kjøpt da. for den metallklemma som skal sitte bak pæren for å låse den fast passer ikke på xenon pæren, selv om de begge er H7, det er ikke 2 haker som man klemmer fast pæra med som på tåkelysa, der er en klemme som festes på kontakten, og denne vrir man fast på lykta for at den skal sitte..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey, det må være nå jalla sett jeg har kjøpt da. for den metallklemma som skal sitte bak pæren for å låse den fast passer ikke på xenon pæren, selv om de begge er H7, det er ikke 2 haker som man klemmer fast pæra med som på tåkelysa, der er en klemme som festes på kontakten, og denne vrir man fast på lykta for at den skal sitte..

Okey, da er det forskjellig ifra A4

Men tipper det skal gå å jukse til noe slik att du får festet denne uansett:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, enseste mulighet jeg ser er å klippe ledningene og tre på låsen og skøyte ihop ledningene igjen:-/ tok jo bare 10 min på tåkelysene å bytte til xenon:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan alltids ta av låsen og tre den rundt ledningene etterpå... Jeg måtte det på golfen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har verktøy til og demontere kontakter på biltema så du slipper og klippe kablene (så er du klar over at det finnes ;))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan alltids ta av låsen og tre den rundt ledningene etterpå... Jeg måtte det på golfen.

kontakten som skal inn på ballasten var for tykk, pluss at det skulle også igjennom en stor gummitetning:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har verktøy til og demontere kontakter på biltema så du slipper og klippe kablene (så er du klar over at det finnes ;))

den var ikke dum;)

Takker for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.