#1 Skrevet Desember 19, 2009 (endret) Hei, I dag klikket plutselig lysene på bilen min. Når jeg starter bilen uten å skru på lysene (de står vel på auto eller noe) så starter bare den venstre lykta. Så når jeg skrur på lysene så skrur det venstre lyset seg av og så slår den høyre lykten seg på. Jeg har en Audi A4 2000 med originalt xenonlys i kjørelysene, det er disse lysene som fusker. Må legge til at for to uker siden så monterte jeg xenon-kit i langlysene og tåkelysene, samt byttet pærene i parklysene til LED-pærer. Kan dette ha noe med at lysene fusker? En elektrisk feil eller noe? De har fungert som de skal de to ukene etter jeg monterte xenon-kittet, før i dag. Noen som vet noe om dette? mvh Mats Håpnes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 26, 2009 Kan det være en sikring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 27, 2009 Byttet du de originale xenonpærene med nye fra en eller annen selger? Jeg gjorde det, kjøpte fra en som skriver en del her inne på forumet. Har fått to nye pærer av ham, men resultatet er like dårlig. Selgeren har nå også innrømt at det er visse problemer med original ballast (Audi) og de pærene han selger. Ved å slå lyset på/av 2-3-4-5 ganger så får pærene starthjelp ser det ut for. For min del ser det ut til at pærene ikke vil starte i kulda, minus 5 og lavere. Har bedt om å få pengene igjen av ham, da han yder ett års garanti på det som selges. Satser på å høre fra ham etter helga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 27, 2009 Byttet du de originale xenonpærene med nye fra en eller annen selger? Jeg gjorde det, kjøpte fra en som skriver en del her inne på forumet. Har fått to nye pærer av ham, men resultatet er like dårlig. Selgeren har nå også innrømt at det er visse problemer med original ballast (Audi) og de pærene han selger. Ved å slå lyset på/av 2-3-4-5 ganger så får pærene starthjelp ser det ut for. For min del ser det ut til at pærene ikke vil starte i kulda, minus 5 og lavere. Har bedt om å få pengene igjen av ham, da han yder ett års garanti på det som selges. Satser på å høre fra ham etter helga. De originale ballastene er av en ikke helt god kvalitet, de har lett for å få problemer med å tenne nye pærer. Virker som om ballastene svekkes over tid. Har opplevd det selv, men det blir bedre når pærene er brukt en stund. Dybvik trading sier det er vanlig med dårlige ballaster på vag biler. Ved bytte av ballaster forsvinner problemet sier dem. Jeg ble anbefalt å bytte ballaster, men gjorde det ikke, og jeg har tidvis problemer med å få tent pærene. ( Har prøvd originale pærer, men det ble ikke bedre) Uoriginale ballaster har vistnok også en noe høyere spenning under tenning av pæra, enn den originale. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 31, 2009 Jeg har ikke gjort noe me de originale xenonlysene. De har samme pære, ballast osv. som de alltid har hatt og det er de som fusker nå. De lysene jeg har montert (uoriginale) fungerer akkurat slik som de skal. Tom, hvem kjøpte du dine lys av? Det rare er jo at begge lysene starter, bare på forskjellig tidspunkt. På ''auto'' starter venstre lyset og når jeg skrur på lysene så starter høyre lys (venstre skrur seg da av). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 16, 2010 Var innom Møller i Trondheim og de sa de aldri hadde sett noe lignende. De måtte få en tekniker til å se på det. Frykter dette blir dyrt De beskrev det slik: Feil med hovedlys. Ved oppstart lyser kun høyre xenonlys(original nærlys), når lysbryteren vris om slukker høyre lys, men venstre side tennes. Det er ettermontert xenon i langlys og tåkelys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...