#1 Skrevet Desember 19, 2009 Da var det min tur til og få trøbbel med bilen min, er en 2.7 Allroad 2001 mod. Jeg har søkt i flere timer på forumet uten og finne noe svar, så håper noen kan gi meg en "diagnose" Problemet kom i dag plutselig, var og kjørte og skulle ta av i et kryss, da var det som om bilen spant på ett hjul, sluret noe villt hvor den slo inn og ut av gear, fikk fart bå bilen så funket han som normalt. Han nøkker når han girer i fart, og når jeg setter han i rev så tar det ca 4-5 sec før han reagerer men slurer ikke i rev. Jeg kom meg hjem, men skulle ikke fått bilen inn i garagen da trekkraften var lik null, var som om bilen var i fri med bare litt trekkraft, samt ved turtall så hugger han inn og ut av gir. Når jeg får fart på bilen trekker han bra, men klarer bare så vidt og ta av. Jula mi er ødelagt om jeg bare skal gå rundt og tenke det verste, så håper noen kan hjelpe meg. Mvh. Gøran Karlsen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 19, 2009 (endret) Hvor langt har den gått siden siste olje/filterbytte på girkassen ?? var du nettopp startet å kjøre da det kjedde? kald bil/kort tur ? kaldt vær? gammel olje og tett filter vil gi lavt oljetrykk og napping ved giring. ekstrem kulde kan påvirke oljen også. min var treig å sette i rev også før olje/filter bytte, ca2 sec ved 5-10´i været.. merker stor forkjell etter bytte. men ser også no når bilen har stått over natta i -10´så er den litt slurete til den får kjørt litt. så i beste tilfelle så er det olje/filterbytte som må til, værste er vel kaputt kasse. er vel noen som også er blitt lurt av feil på luftmengdemåleren. ellers en god trå her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=141194&highlight=tiptronic inneholder en del om tipronic kassa. det magiske dokumentet ;-) http://www.allroadfaq.com/downloads/technical/audi_o1v_o1vl.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 20, 2009 Takk for svar Tommy. Nå har jeg vært og prøvekjørt en tur i dag igjen, og bilen var på samme viset som i går, så varm eller kald bil og temp ute har vist ikke noe og si, kan virke som om trekkraften i 1-2 er litt bedre når oljen er kald enn varm. Det er i 1 og 2 som det er sluring og nesten ikke trekkraft, når jeg får fart og bilen kan gå over i 3 så funker den som normalt. Trodde jeg kunne bruke bilen hvis jeg bare satt den i 3 manuelt når jeg skulle ta av og kjøre, men virker som om den automatisk uansett havner i 1 og 2 ved så lav fart. Jeg har sikkert en luftmengdemåler som fusker(har jeg merket på tomgangen og kjøring i lav hastighet) men den var slik før dette med giringa. En annen ting som kanskje var litt rart, er at det virket som om dumpventilene dumpet mye lettere og var litt rar, men dette er sikker bare en kombinasjon med rart turtall. Det er ca 1 år siden olje og filterbytte på denne kassa.han som solgte meg bilen sa det var tatt service på kassa da. Gøran. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 7, 2011 Kan nå legge til at den kassa mi var havarert, og kostet meg ca 50000.- og få den overhalt.... Nå er det turboer som står for tur.. så er det aldri mere Audi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 7, 2011 Selge den billig da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...