#1 Skrevet Desember 20, 2009 Situasjon: 93' G3 med motor som lager MYE stygge lyder, "ny" delemotor fra 95' passat. Ting passer ikke.. problemet er at dieselpumpa på 95 motoren er forkjellig fra den på 93 motoren. Mer spesifikt har 95'n automatisk chocke og 93'n har manuell. Pluggen fra ledningsnettet på motorene er ikke like. Mye mere ledninger på den fra 95. Spørsmålet nå er om jeg enkelt og greit kan bytte over ledningsnettet fra 93'n til 95'n? Mekaniker på møller sier ja. Men (sjokk...) det er ikke så enkelt. Har tatt noen bilder og om noen som har litt peiling kunne kommet med noen inspill/sjekket AKTE/ETKA/whatever lurt så hadde det vært helt supert! 95: Saken i midten her? Varmeelement or something? Finnes ikke på 93'n, kan den bare klippes bort? 95: Sorte ledningen midt i bildet finnes heller ikke på 93'n? Hva er denne til da? 93: Den gamle motoren har deimot denne saken her.. Tilkoblet med 1 enkelt stikk. Det går et rør fra denne og opp på toppen av pumpa. Kan ses på det nederste bildet. Umbrakoskruve med banjokobling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 21, 2009 Les her: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4678733 Med andre ord, du må bruke en pumpe av "gamle" typen, de fra 1.6TD passer også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 21, 2009 "no way too fake it".. Faen.. Mye stress å bytte over den pumpa? Tenker på timinga/spesialverktøy etc? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 21, 2009 Må av med reg.reim, og evt bytte reimhjul på pumpe om disse er ulike. Og siden du løsner alt, må motor settes i TDC, kammen må låses, reg.reim monteres korrekt, og deretter må det times opp igjen. Til det trenger du høyst sannsynlig måleuret. Det er den metoden jeg vet om iallefall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 22, 2009 Må av med reg.reim, og evt bytte reimhjul på pumpe om disse er ulike. Og siden du løsner alt, må motor settes i TDC, kammen må låses, reg.reim monteres korrekt, og deretter må det times opp igjen. Til det trenger du høyst sannsynlig måleuret. Det er den metoden jeg vet om iallefall... Det er eneste metoden også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 22, 2009 Bytte reimhjulet på pumpa og? Etter hva jeg har forstått så passer ikke dette over? Og hjulet på veiva er likt på begge motorene? Låse kammen; speialverktøy her og? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...