Litt høy forbruk på A6 R5 Tdi 140hk Quattro 8L/100km

Anbefalte innlegg

Aha, litt hjemmemekk ja, da er det fullt mulig å skjønne hvorfor det er sånn.. ;)

 

Absolutt hjemmemekk. Blir litt mer økonomisk da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du tukler/øker ladetrykket, så merker motorhjernen at noe er galt, og går i nødmodus :)

 

jojo, ser den, men vist eg har 0.5 i ladetrykk maks og skal vere 0.8 så vil jo den bruke meir, regner med det er fjøyrbelasta det der, og vist det er stor forskjell i forbruk her so kan jo dette vere ein av grunnane? at wg fjøyra gir etter.. får jo ikkje feilkode på at bilen lader 0.5 i stadenfor 0.8??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis motorstyringen regulerer til 0.5 i ladetrykk og får 0.8 går den i nødmodus, så å tukle og mekke med wastegaten er særdeles ulurt.. ;) Aldri hørt at det har vært noe stort problem at wastegaten åpner når den ikke skal.

 

Har 140 hk-motoren wastegate eller VNT-turbo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis motorstyringen regulerer til 0.5 i ladetrykk og får 0.8 går den i nødmodus, så å tukle og mekke med wastegaten er særdeles ulurt.. ;) Aldri hørt at det har vært noe stort problem at wastegaten åpner når den ikke skal.

 

Har 140 hk-motoren wastegate eller VNT-turbo?

 

wastegate

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis motorstyringen regulerer til 0.5 i ladetrykk og får 0.8 går den i nødmodus, så å tukle og mekke med wastegaten er særdeles ulurt.. ;) Aldri hørt at det har vært noe stort problem at wastegaten åpner når den ikke skal.

 

Har 140 hk-motoren wastegate eller VNT-turbo?

 

Jojo.. men vist du leser lenger opp her var det ein som sa at originaltrykket skulle vere 0.8, og meina og hugse den gjekk i nødmodus ved trykk over eit bar... Ingen som veit heilt sikkert ka desse skal lade originalt? 0.8 og 0.5 er jo vesentlig forskjell.. Og at det ikkje er eit utbrett (omdiskutert) problem kan vere at ein mister kun maks 10 hk og går litt opp i forbruk.. sidan turbotrykksmåler ikkje er originalt, og det ikkje er merkbar stor forskjell på bilane med 0.5 og 0.8 (bortsett fra litt meir forbruk) så kan jo dette eventuelt vere ein grunn til litt høgre forbruk på somme biler..

Var det eg ville fram til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde orginalt ladetrykk på 1.1baro (2.1bara). Dette var da en 2.5TDI AEL

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan var dette målt da?

 

Dette var målt i vag-com og med eksternt manometer.

Manometertrykk stemte 100% med verdier i hjernen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan vi iallefall trykt sei at eg skal øke trykket iallefall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Kjøpte en A6 R5 tdi 140hk Quattro for noen uker siden, og reagerte på litt høyt forbruk på kjørecomputeren da jeg prøvekjørte (7,6L/100km), og etter å ha målt den etter å ha brukt den et par tanker, så ligger snittforbruket etter ca 120kjørte mil på drøye 8L/100km

Da er 40 av disse mila langkjøring på E18 i ca 100-120 med pen gassfot, 60 mil jobbkjøring (2mil hver vei på E18) og resten småkjøring.

 

Etter hva jeg har lest bla. her på forumet så hadde jeg forventet ett snittforbuk på under 0,7 på slik kjøring med denne bilen. Eller tar jeg feil her?

 

Har kjørt diagnose og sjekket timing i vagcom, og alt er som det skal være der.

Dyser skal være nesten nye, men jeg har ett sett nye PP dyser som jeg skal prøve om det hjelper å bytte til. Bilen går som den skal, og cattene er nylig renset.

 

Noen som har en ide om hva som kan gjøre slik at den bruker litt mye?

 

Shoot!

 

Jeg har akkurat samma motor å nå som det er svinekaldt ligger jeg på 0.82 i snitt på småkjøring på sommeren ligger jeg på o.65 jeg tipper at det er kulda som gjør det..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.