#1 Skrevet Desember 20, 2009 Bilen min tikker. 2.7T motoren. Har prøvd motorrens og oljeskift, og er fortsatt nøyaktig samme tikkinga. En kamerat tok av oljepåfyllingslokket(rett der lyden kommer fra)og påstod det var eksosventilen som lagde tikkelyden. Kan han ha rett? Jeg trodde hele tiden det var høydraulisk løfter som var tett som lagde den lyden. Gjerne kom med tegning på hva det kan være osv. Og hva jeg skal gjre for å bli kvitt tikkelyden. Utrolig irriterende. Hjelper ikke på å ha gromlyd når det er en flau tikkelyd som omtrent overdøver resten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 20, 2009 tviler på at det er ventiler som tikker, er ventilene så pass gåen at dei lager tikkelyd så synge motoren på siste verset, så da merker du forskjell i gange og effekt. Holder ein knapp på at du må skifte hydrauliske ventilløfterane dine, Kan og vere kammen som har fått litt juling, da kan det og komme tikkelignande lyder, men det ser du lett ved å ta av toppdekselet. Ville begynt med å skifta løfterane iallefall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 20, 2009 Takker for svar. Hydrauliske løftere er vel ikke verdens største sak? Skal ha hovedservice på den snart, og da kan jeg jo få tatt de med det samme reima alikevel skal av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...