Problemer med giring på VW Sharan ?

Anbefalte innlegg

Jeg har problem med giring på en VW Sharan 2000 mod 1,9 Tdi 110ghk manuell.

Det som skjer er at når det er minus grader så går det omtrent ikke ann og gire annet enn rett frem og rett tilbake dvs 3. og 4. gir. Man får ikke bevegd spaken sidelengs.

Men en gang det blir pluss grader så fungerer alt igjen.

Det er wire system for giring på disse bilene og jeg har undersøkt litt, men lurer på om noen andre har erfaring med dette problemet?

Og eventuelt fåes wire'ene i et sett der man bytter begge 2 ?

Takker for raske svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å spray strømpene til girskifter-systemet fullt av WD40 eller lignende å se om det hjelper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å spray strømpene til girskifter-systemet fullt av WD40 eller lignende å se om det hjelper.

Har ikke tid, fattern skal kjøre til Skien på onsdag og da burde den være tipp topp. Ringer møller imårra og hører, tipper på strømpa/wire inneholder fukt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke tid, fattern skal kjøre til Skien på onsdag og da burde den være tipp topp. Ringer møller imårra og hører, tipper på strømpa/wire inneholder fukt.
Ville tatt meg tid ;) Kjipt å kjøre så langt å ikke få gira skikkelig,eller i værste fall slite en wire pga den er fryst

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville tatt meg tid ;) Kjipt å kjøre så langt å ikke få gira skikkelig,eller i værste fall slite en wire pga den er fryst

Det jeg mente var at jeg ikke gidder og smøre den, jeg bestilte bare en ny wire så bytter jeg for og være sikker :) 1000 spenn for begge 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.