Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en bekjent som fikk problemer med S6'en sin etter mye kjøring i snø. ABS og ESP lyset begynte å lyse, samtidig begynte motoren og fjuske og gå ugjevnt på tomgang. Det var heller ikke samme effekt av bilen etterpå.

 

Leste av feilkoder på ,motor, ABS og Girkasse. Det virker som om ECU'en kødder seg, er error signal from ECU på alle 3 adressene. Virker og som om mange sensorer og givere kødder seg i motoren, alle med short to ground, jordfeil??

 

Her er feilkodene:

 

Monday,21,December,2009,15:38:32:01220

VCDS Version: Release 908.1

Data version: 20091018

 

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

 

Address 01: Engine Labels: None

Control Module Part Number: 4D0 907 559 A

Component and/or Version: 4.2L V8/5V G 0003

Software Coding: 10752

Work Shop Code: WSC 00000

Additional Info: WAUZZZ4BZ1N048993 AUZ7Z0Y1567211

19 Faults Found:

17549 - Load Calculation Cross Check: Implausible Value

P1141 - 35-10 - - - Intermittent

17538 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult): System too Lean

P1130 - 35-10 - - - Intermittent

17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean

P1128 - 35-10 - - - Intermittent

17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich

P1137 - 35-10 - - - Intermittent

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low

P0102 - 35-00 - -

17833 - EVAP Purge Valve (N80): Short to Ground

P1425 - 35-00 - -

17843 - Secondary Air Pump Relay (J299): Short to Ground

P1435 - 35-00 - -

17829 - Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112): Short to Ground

P1421 - 35-00 - -

17475 - Intake Air Switch-Over Valve (N335): Short to Ground

P1067 - 35-00 - -

17529 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B2 S2: Short to Ground

P1121 - 35-00 - -

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

17980 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144): Short to Ground

P1572 - 35-00 - -

17525 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2: Short to Ground

P1117 - 35-00 - -

17523 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Short to Ground

P1115 - 35-00 - -

17527 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B2 S1: Short to Ground

P1119 - 35-00 - -

16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity

P0134 - 35-00 - -

16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity

P0154 - 35-00 - -

17522 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2: Internal Resistance too High

P1114 - 35-00 - -

17548 - Oxygen (Lambda) Sensor; B2 S2: Internal Resistance too High

P1140 - 35-00 - -

Readiness: 0010 1001

Monday,21,December,2009,15:39:30:01220

VCDS Version: Release 908.1

Data version: 20091018

 

Address 03: ABS Brakes Labels: 8D0-907-389.lbl

Control Module Part Number: 8D0 907 389 F

Component and/or Version: ABS/ESP allrad D46

Software Coding: 06397

Work Shop Code: WSC 30058

2 Faults Found:

00287 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Right (G44)

30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

P1857 - 35-00 - -

 

 

Noen som har tips til hvor feilsøkningen bør begynne?

Ta av kontakten til ECU og rengjøre??

 

All hjelp mottas med stor takk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ingen som har lignede problem med sin A6??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koble av batteri i 5 min?.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er gjort, alt kommer opp igjen 3 sek etter start.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk jording. Kunne høres ut som det er en jordingsledning som har løsnet et sted. Vet dessverre ikke hvor alle hovedjordingspunktene på disse bilene er, men det er jo hvertfall på batteriet og mellom motor og chassis, og så tror jeg det skal være ett stort koblingspunkt til.

 

EDIT: Ellers så ser det ut til at en fyr med mange av de samme feilkodene sporet det til bensinpumperelé, uten at jeg personlig ser sammenhengen der sånn rett utav det blå... http://forums.fourtitude.com/zerothread?id=4564136

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med samlings jordingspunkt. På rammevang fremme eller noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, ja for det kan jo jenge i sammen med at det skjedde når han kjørte i stor snø...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv med en startkabel mellom jord på batteriet og ett sikkert punkt på motor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.