Anbefalte innlegg

Dette var bare helt genialt, idag skulle jeg starte bilen etter storservice... toppdekselpakning og vannpumpe, plugger, Olje, filter reg.reim. osv..

 

Når jeg skulle starte var det som normalt i et par sekunder, så smalt det...... : bh :: bh :: gråter :

 

Dette smellet gjorde vondt i hjerterota etter alt det arbeidet...

 

Skrur ut alle pluggene, plugg i sylinder nr. 2 var knust... Kunne ikke se noe nedi der... men når jeg turna motoren så butta det når Sylinder nr.2 var på topp, og da er det jo ikke vanskelig å skjønne at det er der feilen ligger.. tenkte med en gang på ventilene.... Dette var jo veldig rart, siden jeg var veldig nøye med å dekke til innsuget når jeg jobba, pluss at timingen var jo helt riktig osv..

 

Det sier jo seg selv at det var kommet noe dritt oppi. Men hvis man turna helt til det stoppa sakte, så snudde litt tilbake, deretter turna fort riktig vei igjen, gikk den liksom over som normalt.... Skjønte ingenting av dette, men regner med at jeg må ha ny(e) ventil(er)...

 

Hva koster disse, og kan det være lurt å skifte andre ting når man først er nedi der?? tenker på hydrauliske løftere og sånn...(og toppakning selvf.)

 

Er det stor prisforskjell på slike deler hos forskjellige forhandlere... Hvor er det best å kjøpe sånt??

 

Håper på svar..

 

Mvh Emil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hør med oslo sylinderservic, disse skal være flinke og rimlige

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fått skader på stemplene bør nok disse også byttes.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du har fått bøyd ventiler så ta kontakt med meg kjenner en som reparerer motorer mot en meget pen betaling, han jobber med dette til daglig og liker og ha litt og gjøre på kvelden, han tokk 8000kr for og totaloverhala blokka til 6 syl bmw til fettern min(da blei det slipt vei borret, planslipt blokk osv.

ta kontakt med meg på pm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.