defa motorvarmer. Hva er ventilen til?

Anbefalte innlegg

Driver å monterer defa motorvarmer på en passat 2001 mod. Slangevarmer. Men hva er denne ventilen til som skal monteres på ene slangen til varmeaparatet? Kan jeg unnlate og montere den? (trangt og møkk og få montert)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk min montert på verksted.. Også Defa slangevarmer... De knotet også litt med monteringen tror jeg.. Men mener de sa at ventilen måtte være der for at varmeren skulle fungere optimalt... : klø : Har vel med strømning en eller annen vei å gjøre kanskje, men er usikker på akkurat det.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan skjønne om di knotet. For det var jo verre enn å montere støtdempere/senkesett på aktuell bil.: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan selv skrive under på at det var knotete, i hvertfall hvis man ikke tømmer av frostvæske før montering og bare setter klyper på slangene i stedet.

gjorde dette selv i forrige uke før kulda kom, heldigvis. noe jeg ikke angrer et sekund på. :)

 

Monterte også denne ventilen, men hvilken funksjon den egentlig har, er jeg usikker på.

AVF-motoren er en av de få som skal ha denne ventilen, etter hva jeg har blitt fortalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan selv skrive under på at det var knotete, i hvertfall hvis man ikke tømmer av frostvæske før montering og bare setter klyper på slangene i stedet.

gjorde dette selv i forrige uke før kulda kom, heldigvis. noe jeg ikke angrer et sekund på. :)

 

Monterte også denne ventilen, men hvilken funksjon den egentlig har, er jeg usikker på.

AVF-motoren er en av de få som skal ha denne ventilen, etter hva jeg har blitt fortalt.

 

Monterte du ventilen på slangen som er nærmest batteriet? Måtte du ta ut hele batteriet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte slangevarmer på min A4 AEB i fjor, den var det ikke med slik ventil, men etter jeg monterte den slangevarmeren bruker bilen LANG tid på å bli varm. Er visst dette den ventilen skal forhindre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er som regel en grunn til at de dela blir sendt med da... All montering av slangevarmere som ikke blir gjort etter anvisningene, blir ikke dekket av noe garanti ved reklamasjon står det i papirene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monterte du ventilen på slangen som er nærmest batteriet? Måtte du ta ut hele batteriet?

 

Monterte ventilen på den slangen ja. med pilen nedover.

Tok ikke ut batteriet. Bare løsnet det og dro det så langt til siden som mulig. Hadde egentlig tenkt å ta ut batteriet for å lette monteringen noe, men fikk ikke løsnet vindusvisker-armene, så måtte gi opp det.

Trangt og noe trælete, men det gikk da. Det værste var å få skrudd slangeklemmene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert slange varmer på min AFV og skippa den ventilen.

Tenkte jeg skulle montere den og se om det ble noe forskjell.

 

Tar litt tid å få motoren opp i drifts temp. nå når det er 5- ute,selv når varmeren har stått på hele natta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert slange varmer på min AFV og skippa den ventilen.

Tenkte jeg skulle montere den og se om det ble noe forskjell.

 

Tar litt tid å få motoren opp i drifts temp. nå når det er 5- ute,selv når varmeren har stått på hele natta.

 

 

Da er det forskjell, høres det ut som. For min bruker like lang tid på å bli varm nå som da det var rundt 5 varmegrader ute. Da har det vært 15 minus ute, og varmer har vært innkoblet ca 2 timer.

Kjører rundt 6-7 km før den oppnår 90 grader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver å monterer defa motorvarmer på en passat 2001 mod. Slangevarmer. Men hva er denne ventilen til som skal monteres på ene slangen til varmeaparatet? Kan jeg unnlate og montere den? (trangt og møkk og få montert)

 

Det er viktig å montere den ventilen for å få efekt av varmeren.

Hvis ikke går nesten all varme opp i registret til varmeaparatet og forsvinner.

Ventilen stenger for sirkulasjon mot varmeaparatet slik at varmen går mot motoren i stedet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er viktig å montere den ventilen for å få efekt av varmeren.

Hvis ikke går nesten all varme opp i registret til varmeaparatet og forsvinner.

Ventilen stenger for sirkulasjon mot varmeaparatet slik at varmen går mot motoren i stedet.

 

aha. Ja, får montere den ventilen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det forskjell, høres det ut som. For min bruker like lang tid på å bli varm nå som da det var rundt 5 varmegrader ute. Da har det vært 15 minus ute, og varmer har vært innkoblet ca 2 timer.

Kjører rundt 6-7 km før den oppnår 90 grader.

Jeg må kjøre ca 15km (7km i 60 og resten bykjøring )før den er oppe i 90.

Da har varmen stått på ca 3 timer (-5 grader)

Ved 7-8 grader og varme på 2 1/2 time var den opp på 90 ved 5 km ca.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.