Vanlige feil: Audi A4 B6/B7

Anbefalte innlegg

I forbindelse med at garantien på bilen min snart er I ferd med å gå ut så tenkte jeg det ville være kjekt med en liste over vanlige feil som kan oppstå på denne generasjonen A4 (evt. også B6 modellen da de er ganske like). En slik liste vil sikkert også være nyttig for andre som vurderer å kjøpe en slik bil :) Tanken er å få opp en liste med feil, og hvordan man kan sjekke om de er tilstede. Jeg oppdaterer denne første posten med alle svar som kommer, håper dere kan bidra med alt dere kommer på av "normale" feil på disse bilene : vinke :

Motor

• 1.8T: Resirk Ventilen (N75) - Tap av ladetrykk, måles ved hjelp av Vag-Com block 115.
  • LMM
  • 2.0TFSi: Coiler ryker - Mister nesten all effekt, og er mer eller mindre ukjørbar.

Drivverk

• Grus i girkasseoppheng - Fører til merkbare vibrasjoner i bilen samt høyere lydniva
  • Ubalansert svinghjul - Gjerne i forbindelse med chipping (kan noen utdype dette?)

Understell

• Forstilling? Mener å huske det var mye slit med dette på gamle A4er, er det fortsatt tilfellet for B6/B7?

Eksteriør

• Løse deksel på dørhåndtak

Interiør

Ikke den mest utfyllende listen enda, men jeg vil som sagt oppdatere den fortløpende med svar herfra samt ting jeg finner på diverse andre Audi forum :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motor

• 1.8T: Resirk Ventilen (N75) - Tap av ladetrykk, måles ved hjelp av Vag-Com block 115.
  • LMM

• 2.0TFSi: Coiler

Drivverk

• Ubalansert svinghjul - Gjerne i forbindelse med chipping (kan noen utdype dette?)

Understell

• Forstilling? Mener å huske det var mye slit med dette på gamle A4er, er det fortsatt tilfellet for B6/B7?

Eksteriør

Interiør

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ronny, kan du utdype Coil problemet litt? Mener jeg har lest om det før men er ikke helt sikker på hva det går ut på. Gjelder ikke dette også for 1.8T?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ronny, kan du utdype Coil problemet litt? Mener jeg har lest om det før men er ikke helt sikker på hva det går ut på. Gjelder ikke dette også for 1.8T?

De ryker. Har byttet 2 stk på min. Symptom; bilen hoster og harker som om den har kols. Mister nesten all effekt, og er mer eller mindre ukjørbar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en garantiuløpstest hos NAF også,det er aldri dumt. ;) Jeg gjorde det og fikk meg en ny klimapumpe + div gratis pga de. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal absolutt gjøres :) Ønsker i tillegg å få samlet sammen en liste over vanlige/kjente feil som jeg kan be NAF sjekke for så er jeg så godt dekket som jeg kan få blitt! Tror denne listen kan være nyttig for andre også om det blir en del respons i denne tråden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.