Nye bakfjærer til -01 Transporter 2.5 TDI....

Anbefalte innlegg

Ene bakfjæren på transporteren er knekt, og siden bilen skal på EU på vårparten kan jeg likegodt begynne å fikse div småtteri som de kommer til å henge seg opp i...

Hvor handler jeg fjærer til en OK pris? Kunne godt tenkt meg senkefjærer, men skal være en arbeidsbil, og gidder heller ikke å koste på den så voldsomt......(Med senking kommer også krav om godkjenning i vognkortet, 4-hjulskontroll etc) Så blir nok standardfjærer....

Har også litt klunke-\bankelyder i forstillingen når jeg kjører over fartsdumper, hull i veien etc... Noen som vet typiske deler som blir slitt? Antar at bærekuler og bærearmsforinger er ting som blir slitt og forårsaker slike lyder....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vwbus.no/forum

Øvre bærekuler. stabstag foran osv. Egentlig det meste i forstillinga er underdimensjonert, så det må byttes ofte...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit ikkje kvar du får kjøpt rimelege standard fjører. Eg kjøpte senkefjører frå koolart til vår Caravelle. Dette vart fort nokre 1000 inkl hjulstilling og godkjenning. Men, dersom du har slitne foringar og evt. bærekuler framme på bilen, (noko som er svært vanleg på desse), må du vel uansett justere opp hjulstillinga etter å ha bytt desse, så då er plutseleg opp i nesten same pris uansett.

Klonkelydane tydar på at noko er slitt i forstillinga. Dette er dyrt å gjere på verkstad på desse bilane. Trur eg betalte ca 7000kr for å skifte kun bærekulene og få justert opp hjulstillinga på vår. Det er vist litt styr å skifte desse sjølv, så eg gadd ikkje forske på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du lager noen merker med tusj før du tar av øvre bærekule så slipper du hjulstillingskontroll. (som regel da..)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel evt. også merke justeringa av høgda, sidan torsjonsfjørene må avlastast, viss ein gjer dette sjølv.

Kan forresten sjekke om eg har dei gamle fjørene liggande, men eg er ganske sikker på eg kasta dei. Viss eg ikkje har gjort det, kan du få dei mot betaling av frakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel evt. også merke justeringa av høgda, sidan torsjonsfjørene må avlastast, viss ein gjer dette sjølv.

Kan forresten sjekke om eg har dei gamle fjørene liggande, men eg er ganske sikker på eg kasta dei. Viss eg ikkje har gjort det, kan du få dei mot betaling av frakt.

D er kanskje ei mulighet ja... Takk for tilbudet iallefall... Får vurdere litt ka ej gjer... Er jo en høgger i nærheten, kan jo også sjå ka dei har....

Får ta en titt på vwbus-forumet og sjå om det er noen som har lagt ut en beskrivelse ved skifte av foringer, kuler etc;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.