#1 Skrevet Desember 22, 2009 Er det noen som har ett tips til meg har en audi a6 2000 mod med en 4,2 v8 som har stått en stund. jeg har byttet olje men den tikker i ventilene enda hva kan jeg gjøre for å få orden på tikkinga???? PS har prøvd med motor rens via oljen. er det noen som kan hjelpe meg med dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 22, 2009 Kjøre motor varm, og så holde motor på høyt turtall for å presse ut luft. Regner med du har skikkelig olje på ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 25, 2009 Hva mener du med høyt turtall. ja selv følgelig har jeg god olje castrol synt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 25, 2009 Tja. kanskje ikke så høyt turtall men, ,har gjort dette på flere motorer som har tikket på hyd.løftere. Holdt motor på ca 3500 omdr/min ett par minutter, så har tikking forsvunnet. Vet ikke om dette vil funke for deg, men verdt ett forsøk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 29, 2009 Ja Ja Dette funket ikke er det noen andre forslag. Er ikke noe motor mekanikker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 30, 2009 Dersom den ikke tikker så mye at du er redd for havari, så kjør noen timer og se om den blir bedre. Hvis det nå kun ligger oljerens fortynnet olje i kanalene mot løfterne og inni løfterne så vil det ta tid å få resirkulert dette. Blir det ikke bedre så er vel desverre løsningen å skifte løftere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 31, 2009 Er det bare noen ventiler som tikker eller er den omtrent alle? Litt vanskelig å høre kanskje på den motoren siden det er 5 ventiler per sylinder, men om alle løfterene tikker så er jo det p.g.a for lite oljetrykk. Er det bare noen løftere så kan dette bare være at de henger litt. Det går som regel over etter noen mil med hard kjøring, gjerne få motoren i ordentlig drifstemp, og da mener jeg ikke typisk driftstemp som man får her i Norge, men slik man har i Tyskland når man herjer nedover Autobahn(over 100 grader på olja) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 3, 2010 (endret) tror det bare er på en sylinder den tikker.Skal prøve med med ny olje, er det noen som kan anbefale noe bra olje som kanskje kan være med å få orden på ventil tikkinga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 3, 2010 Agip extra HTS 5w40 funka for meg på Rs2'n iallefall. Hadde en løfter som ikke hang helt med når jeg kjøpte den, skifta til Agip olja og kjørte litt gris - vips så var løfteren stille! Og den holdt seg slik så lenge jeg hadde bilen(2,5år). mener den Agip olja er VW 505.00 merka, vet ikke hva du må ha på den motoren, men jeg tror den skal fungere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 4, 2010 Sjekk også ut disse oljene. www oljelageret.no der vi har rabatt. Har byttet til dette på alle bilene eg har innom min bukk, og er veldig fornøyd. Curt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...