a6 2.5 diesel 95mod høy co på eu

Anbefalte innlegg

Hvordan få ned co? for høy på eu kont tror d var 4.5. som di målte den til skal vel være under 3.5 bilen er gått ca 270 000 ny diesel pumpe for litt siden bilen ryker ganske sort ved gass pådrag.bilen er lettstartet og bruker minimalt med olje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier å "blåse" ren motoren før jeg drar på EU kontroll. Kjøre bilen til driftsvarm temperatur, og dra den nesten til turtallssperren noen ganger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det var CO?

Pleier å måle bare røykgass på dieselbiler såvidt jeg vet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei er ikke sikker at d var co på eu kontrollen sto d 4.5 i målt avgass .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få ned røykgasspartikler:

- korrekt innstilt register og dieselpumperem

- ny olje/filter

- nytt luftfilter

- nytt dieselfilter

- være sikker på at ikke katalysator er tett

- nye dysespisser

- i værste fall sliten dieselpumpe, men det er sjelden på disse

Og som Kristian sier, driftsvarm motor, kraftig rusing til turtallssperre 3-4 ganger før du går inn døra på verkstedet.

Ved måling pleier verdien å synke for hver rusing de tar, man har vel tre forsøk så det er greit å gjøre unna noen dårlige drag på egenhånd før måling starter. Det ligger masse gammel sot i eksosanlegget som vil ut ved rusing.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

.diesel pumpe ble byttet hos gumpen auto for et par måneder siden så håper d er greit.skal skjekke timinga på pumpe og register.takker for tips mvh per

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.