Anbefalte innlegg

Jeg har snakket med flere som sier at jeg skal smøre på loctite eller lignende på pakkningen før jeg monterer den.mens lokale vw forhandleren har ikke hørt om noe slikt.

Er det noen har inne som bekrefte eller avbekrefte noen av disse påstandene? litt kjipt å gjøre det feil når jeg er inne i slutt monteringen av nybygd motor.

Takker på forhånd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert endel stålpakninger, men aldri hørt om dette med loctite før. Tror heller ikke jeg ville gjort det uten å ha først få en VELDIG god grunn til at det skal gjøres;)

Er vell ikke noe mer belastning på pakningen på en VR6 en en R5 TDI motor f.eks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tusen takk for svaret,da blir det fullstendig sammen setting i morgen :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også montert mange stålpakninger og vanlig toppakninger når jeg jobbet hos Møller, men etter at jeg begynte og selge deler og stå bak disken på Meca så er det en del kunder som spør om denna loctite guffa man trenger når man skal montere ny toppakning, da sier jeg at det ikke er nødvendig og vi aldri brukte noe slik på Møller...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Loctite løser man gjerne opp ved bruk av varme så det er en dårlig idè.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kopperspray kan brukes...

Men hva er begrunnelsen for at det da blir mer tett eller tåler mer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva er begrunnelsen for at det da blir mer tett eller tåler mer?

bedre varmefordeling og hjelper på å tette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvilken stål pakning du bruker men når jeg kjøpte 3 lags stålpakning fra Schimmel Performance i USA så fikk jeg med vedlagt smørbrødliste. Jeg hadde planet toppdekket på blokka og monterte ny topp så jeg brukte ikke kopper-spray.

vr6.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker mls fra victor reinz,stammer fra nyere sharan vr6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.