#1 Skrevet Desember 22, 2009 Har en 2000 mod PD 115 tdi som er import, nå om vinteren bruker den usansynelig lang tid på å få opp varmen, og når jeg stopper opp på tomgang eller liggnende så går den seg kald. Snakket med en mekkaniker som jobbet hos møller, han mente at siden dette var en import bil fra italia så kunne hende de ikke har en tillegsvarmer, noe han mente biler som var men for kalde klimaer hadde, men var noe usikker på dette. Er det noen som vet om biler som er levert i norge nye fra har en "tillegsvarmer" av et slag? Og er dette noe som er mulig å ettermontere på tralle mi uten at det koset det hvite ut av øyet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 22, 2009 (endret) Har du sjekket hvilken termostat som sitter i bilen? Om den evt åpner ved 90grader,eller om den står konstant åpen? Dvs er deff? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 22, 2009 evt så er termostaten gåen... så den står åpen hele tiden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 22, 2009 Det tenkt jeg ikke på, blir vel llitt feil om jeg har sommer termostat ja. Btw har ikke webasto på tralla 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 22, 2009 Jeg har fabrikkmontert tilleggsvarmer på min A4 B6 1.9TDI. Hvis jeg setter den på ECON så deaktiveres varmereren, og da kan jeg på enkelte kjørerturer i kulda se at temperaturen synker under 90 gr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 22, 2009 Okey har alderi på den, men denne tillegsvarmern er den elktrisk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 23, 2009 Alle norske biler kommer vel med ekstra varmer som standar på dieselmotorene? Av typen nye biler. Samme med setevarme osv. Ettersom en dieselmotor produserer mindre varme trenger den lengre tid for å bli varm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 23, 2009 Hvis termostaten er gåen ville den vel heller blitt varmere når bilen stod stille , og bli kaldere når bilen kjørte vel? Men slik jeg forstår det er det motsatt Har opplevd det samme noen få ganger på min A6 , men da ved -20 og kaldere.. Har da måttet kjøre litt hardere eller ligge på ett gir lavere for å holde tempen Tysk import. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 23, 2009 helt normalt at diesel motorer går seg kald på tomgang når det er så kalt som det er nå (-10 og kaldere) grunnen er at en diesel motor ikke greier og produsere nok varme på tomgang enkelt og greit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 23, 2009 I tillegg er det ikke sikkert termostaten har vært byttet noensinne på den bilen og etter ti år kan det nok hende den er moden for en skift uansett... Koster ikke mange kronene så har du i allefall utelukket den feilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...