#1 Skrevet Desember 22, 2009 Jeg har en Audi 100 som driver og gir meg litt hodebry. Når jeg kjøpte den ble den aldri varmere enn 50 grader på måleren i bilen, så jeg byttet selvsagt termostaten. Første oppstart etter dette så gikk den opp til 90 grader og lå der den dagen. Etter det har den stoppet midt mellom 50 og 90, og ligger der uansett om den står på tomgang eller ikke. Den kan finne på å stige litt når den står på tomgang av og til, men aldri opp til 90. Koblet meg på med VAG-COMen min her om dagen, og visninga der tilsier at kjølevannet holder 90 grader slik det skal gjøre. I tillegg brukte jeg diagnosefunksjonen i kilmapanelet til å lese ut temperaturen der, og det viste også 90 grader etter bare et par minutter på tomgang. Nå vet jeg ikke om visninga stopper på 90 grader der eller ikke, siden det steg fort opp til 90, men stoppet momentant når det kom dit. Som om ikke dette med visning er problem nok, så sluttet aldri kjøleviftene å gå etter bruk i dag. Har aldri hørt dem gå på denne bilen noen gang før, men i dag tappet de likegodt bilen for strøm med det samme de holdt på. Fant ikke noe rele eller noen enkel plugg og plugge av, så jeg skrudde like godt løs jordingspunktet til begge to. Nå starter de selvsagt ikke i heletatt, og jeg vet ikke hvor lenge jeg har lyst til å ha det slik. Har akkurat skiftet G62 føleren min. Trøbler også med å få start på bilen når den er kald, men når den først har startet en gang så er det ikke noe problem å få den til å starte igjen hverken varm eller kald. Trenger seriøst noen tips i denne saken, da det begynner å bli kaldt her i nord.. -11 og en god trekk i lufta i dag, og i morra er det meldt enda kaldere og mere vind.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 22, 2009 Har akkurat skiftet G62 føleren min. G62 = vanntempføleren om jeg ikke husker feil ? Høres ut som tempbryteren som sitter på bunnen av radiatoren er gåen, da går viftene hele tiden. Det er bare å koble ut den, så burde viftene stoppe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 22, 2009 G62 = vanntempføleren om jeg ikke husker feil ? Høres ut som tempbryteren som sitter på bunnen av radiatoren er gåen, da går viftene hele tiden. Det er bare å koble ut den, så burde viftene stoppe G62 er den berømte vanntempføleren ja Riktignok den som sender signaler til hjernen, og ikke den som går til instrumentet..Det finnes det en egen føler til ser det ut til. Jeg vet ikke hvilken VAG-COM og klimadisplayet henter sine verdier fra..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 22, 2009 G62 er den berømte vanntempføleren ja Riktignok den som sender signaler til hjernen, og ikke den som går til instrumentet..Det finnes det en egen føler til ser det ut til. Jeg vet ikke hvilken VAG-COM og klimadisplayet henter sine verdier fra..? Er det den som sitter i bakkant av motoren du har byttet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 23, 2009 Ja den som sitter på kjølevannsrøret på høyre side av motoren når du står forran bilen. Den som går til instrumentet står vel på venstre side..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 23, 2009 Ja den som sitter på kjølevannsrøret på høyre side av motoren når du står forran bilen.Den som går til instrumentet står vel på venstre side..? Mener å huske at nr. 9 på bildet er en tempføler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 23, 2009 Ja nr 9 på det bildet er G62 føleren.. Var akkurat ute og kjørte en tur nå, og avlesninga på klimadisplayet stopper på 90. Nåla på instrumentet kan fortsette å stige ei god stund etter dette, men kommer aldri opp til 90.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 27, 2009 Mistenker at klimaen viser bare tull.. Om jeg plugger av G62 føleren i motorrommet så utgjør det ingen forskjell..Ikke mister jeg avlesinga i klimaen, og ikke får jeg feil på føleren heller.. Hva i all verden kan gjøre dette..? Når det gjelder kjøleviftene så fant jeg den føleren som står på radioatoren, men kunne trengt noen tips til hva jeg skal forvente å måle her..er 3 pinner i pluggen, så det hadde vært greit å vite hvilke man skal måle hva mellom.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...