#1 Skrevet Desember 23, 2009 Da har jeg vært uheldig å dunket fremstillinga på min Audi V8. Det jeg trenger umiddelbart er ny travers, venstre bærearm foran og det ene girkassefestet (kommer med delenummeret litt senere) Hvilke biler har like deler? Er jeg heldig passer kanskje den ene delen fra en annen bil. Er kanskje ønsketenkning, men må samle litt info for jeg vil ha bilen på veien igjen Takk for hjelpen! Og om noen har delene liggende er det bare å skrike ut! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 23, 2009 Heisann, i følge ETKA så er bærebrua unik til V8, vertfall så er det ikke samme delenummer som hos noen andre modeller. Jeg kjøpte nye gjennom Meca tror jeg det var, var ikke så ille pris på de. Men når jeg kjøpte deler gjennom meca så sto V8er'n oppført som audi 300.. Når det gjelder travers så får jeg ikke opp noe, finnes det andre navn på traversen..? fant den ikke sånn umiddelbart via å surfe gjennom bildene heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 23, 2009 fikk den opp som "brakett for agregat" syntes det var litt merklig. måtte også gå en side tilbake iforhold til hvor den skulle ligge. Den er ikke lik til c4 karosseriet og det ser ut som det er mange forsjellige. Kun v8 som har denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 23, 2009 Jeg fikk dette bildet på mail fra en bekjent. Her ser du at selve traversen har ikke fått tildelt noe delenummer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 23, 2009 Traversen er unik for V8, manuell og automat har forskjellig, girkassefestene er V8-only - forskjellig på manuel og automat, bærearmene er 19 mm, samme som 200 20v og de siste 100/200 10v. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 23, 2009 (endret) Jeg og har hørt dette at bærearmene passer med de siste 200'ene. Men om du ser på delenummeret i etka så er det genuint for V8.. Her er delenummeret for bærebru til 200'n Og her til V8er'n. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 23, 2009 Da jeg i sommer skiftet alt av understellsdeler på min 1990 Audi 100 TQ Sport Exklusiv, kjøpte jeg bærearmer hos BilXtra på Audi V8 delenummer, rett og slett fordi de var billigst (819 kr/stk). Siden min bil er så sen i produksjonen at den har 19 mm bærekule, er det som jeg sier; bolt on. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 23, 2009 Tviler ikke at det er bolt on, det er jo bolt on med 18mm kuler også, du får jo montert de på plass, men bra blir det ikke Men kan jo være at det er andre mål eller noe på de. Men jeg aner ikke jeg, har kun brukt V8-deler på min V8 jeg.. Delenummeret i etka er vertfall unikt, det kan du ikke protestere på. Men at andre kan funke likevel kan så være. Og siden V8-delen var billigere enn 100-delen så er jo ikke det noe problem for trådstarteren, da kjøper han V8-deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 23, 2009 Tviler ikke at det er bolt on, det er jo bolt on med 18mm kuler også, du får jo montert de på plass, men bra blir det ikke Men kan jo være at det er andre mål eller noe på de. Men jeg aner ikke jeg, har kun brukt V8-deler på min V8 jeg.. Delenummeret i etka er vertfall unikt, det kan du ikke protestere på. Men at andre kan funke likevel kan så være. Og siden V8-delen var billigere enn 100-delen så er jo ikke det noe problem for trådstarteren, da kjøper han V8-deler. Jeg bare forteller hvilke deler som går om hverandre og ikke. Iflg ETKA har V8 4C (V8 92-94) eget delenummer på ytre stabilisatorstabsforing også, selv om ingen vet hvorfor. Enda noe man "fant opp" for å gjøre V8 mer eklsklusiv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 23, 2009 Jeg fikk dette bildet på mail fra en bekjent. Her ser du at selve traversen har ikke fått tildelt noe delenummer.. hæhh nå er ikke jeg helt med. Er det ikke den som er merka som er traversen da?(eller brakett for agregat som det så fint står) Det står i tillegg girkassekoder etter navnet som jeg regner med skiller de forsjellige traversene. Går du inn på c4 er det nesten likt forsjellen er bare at det finnes kun en og det er brakettene til kassa som er ulike. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 24, 2009 Hei hei! Takk for svar Jeg har fått tak i travers, girkassefeste og bærearm til en samlet pris på 4000. Syns det høres veldig fint ut. Selv om jeg tar nok en større bestilling fra autohausaz på div. foringer osv. med det samme. Det er jo grisebillig hver gang jeg skal ha noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...