#1 Skrevet Desember 24, 2009 Hei. Har en sånn typisk lagerlyd i motoren når den går på tomgang og kald motor.Lyden forsvinner etterhvert.Lurer litt på om det kan være det hjulet som regreima løper på.tenker da at det kanskje også er på tide å bytte reim så jeg ikke oppplever motorhavari. Er det noen måte å sjekke dette på eller er det bare å bytte uansett åssen reima og hjulet ser ut? Snakker vi en helvetes jobb her ved å bytte reim på denne type motor?? Takknemlig for svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 24, 2009 Hei. Har en sånn typisk lagerlyd i motoren når den går på tomgang og kald motor.Lyden forsvinner etterhvert.Lurer litt på om det kan være det hjulet som regreima løper på.tenker da at det kanskje også er på tide å bytte reim så jeg ikke oppplever motorhavari.Er det noen måte å sjekke dette på eller er det bare å bytte uansett åssen reima og hjulet ser ut? Snakker vi en helvetes jobb her ved å bytte reim på denne type motor?? Takknemlig for svar. Du kan jo begynne med å ta vekk multireima først å se om lyden forsvinner, om ikke så er ligger det i registeret (om du vet at det er en lagerlyd). Er gjerne greit å skifte alt der om noe først er på vei til å gå. Du trenger spess.verktøy for å låse kammene og veiva, men bortsett fra det er det ingen problem om du har skrudd litt før. God plass å komme til er det iallfall:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 24, 2009 akkurat.Da regner jeg med vi snakker om å ta av front eller??? Er dette spes-verktøyet noe som er å få kjøpt på biltema eller noe eller?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 24, 2009 (endret) Ikke av med fronten nei, kan jo nesten sitte nedi motorrommet å skru på de bilene her;) Verktøyet er jeg ikke sikker på hvor en får kjøpt... PS: vannpumpe og termostat er greit å skifte i samme slengen så du ikke må til med samme jobben igjen om en stund;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 24, 2009 Verktøyet både til kammer og veiv fås på Ebay til noen hundringser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...