Anbefalte innlegg

Lurer på om AAN motoren passer rett på gearkassa på en Audi 80 85mod Quattro. Har nå mulighet for og kjøpe en slik bil og har en AAN motor i garasjen som jeg tenkte å bruke hvis det lar seg gjøre uten å bygge om alt for mye. Hadde jo blitt en artig banebil:evil:. Noen som har gjort dette før og hva må gjøres for å fa det til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

clutchhuset passer på aan motoren den og i motorfestene om den har 5'er fra før av:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter en 1.8 i bilen nå så da blir det litt jobb da. Men kan du si hva jeg trenger og bytte for og få motoren nedi med tanke på drivaksler,gearkasse,fester,mellomaksel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, du må kjøpe motorfester som du sveiser i rammevangene. ellers er det mulig du kan bruke orginal girkasse om jeg ikke tar helt feil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har de originale motorfestene til AAN motoren så da har jeg det meste ser det ut som. Da er det bare å prøve. Takk for info iallefall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten må du bytte svinghjul og clutch eller girkasse

AAN har opplagring i svinghjul mens typ 85 har i veiv og tynnere spilnes på kassa også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Har en S2 kasse som sitter på motoren nå. Vet du om den passer på mellomakslingen som sitter i bilen nå. Det er vel kanskje mulig S2 kassa er lengre enn den originale i bilen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har de originale motorfestene til AAN motoren så da har jeg det meste ser det ut som. Da er det bare å prøve. Takk for info iallefall

tenker ikke på de alu brakettene som blir skrudd i blokka, men de disse blir skrudd fast i. disse må kjøpes separat og sveises i rammevanger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har di og da jeg skjærte de ut fra bilen jeg tok motoren ut av. Tenkte at de var greit å ha med. Da er det jo bare å kjøpe bilen og starte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytter du kasse må du sjekke at bakdiff har 4.11 utveksling og, 1.8 har vel enda høyere utveksling enn andre 5mere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis d brukes girkasse og diff fra 1.8 hvilket svinghjul og cluth skal brukes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis d brukes girkasse og diff fra 1.8 hvilket svinghjul og cluth skal brukes?

200 3B motor clutch og svinghul er bolton til den kassa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Har en RS2 kasse som sitter på motoren nå. Vet du om den passer på mellomakslingen som sitter i bilen nå. Det er vel kanskje mulig RS2 kassa er lengre enn den originale i bilen

Da passer svinghjul og clutch hvertfall

RS2 kassa skal være like lang så det burde passe

typ 89 kassa er 2cm kortere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra svar på tråden så da er det vel ikke noe å lure på. Blir spennende å prøve ut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan svare på om diff typ89 passer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan svare på om diff typ89 passer

Passer helt fint den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo flott da jeg har et par liggende. Jeg har motor med fester.elnett og hjerne ,Rs2 kasse og diff. Da er bare spørsmålet om diffen passer på mellomaksel. Skulle vel tro det siden kassa passer. Må lage en prosjekttråd så folk kan komme med forslag og synspunkter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eneste problemet er lengde på akselen i tilfelle

men bare å måle lengden på kassene og se

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det blir snakk om å korte/forlenge mellomaksel så får jeg gjort det gjennom fatter så det er nada stress. Mener å lest her på forumet før at kassa passer men det ma lages nye fester til kassa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke værre å hive på en femmer travers så er det løst om det ikke passer med gir fester.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Er ganske ny på Audi så er ikke så kjent med hva som går om hverandre. Kan jeg fortsatt bruke alt av det originale i forstillinga feks bærearmer,opphengskuler,nav

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må det være travers fra samme årsmodell eller passer det fra nyere 80 og

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

passer fra nyere også ja ink coupe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta kunne jo ikke blitt enklere. Gammal Audi 80 har vel sikkert ikke de beste kjøreegenskapene men litt senk,stivere foringer og tårnstag så bør vel det hjelpe en del

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.